Podsumowanie pierwszego tygodnia samodzielnej wersji DayZ

Paweł Pochowski
2013/12/27 11:00

Dean Hall skierował do członków społeczności kilka słów na temat pierwszych dni życia samodzielnej wersji swojego moda.

Podsumowanie pierwszego tygodnia samodzielnej wersji DayZ

Sprzedaż DayZ w Steam Early Access idzie wyśmienicie - gra dostępna jest od 16. grudnia i w ciągu zaledwie pierwszych dwóch dni zdążyła rozejść się w ponad 150 tysiącach egzemplarzy. Jak podsumowują twórcy we wpisie na oficjalnym blogu to był bardzo pracowity dla nich tydzień. Chernarus w poszukiwaniu żywności i zapasów odwiedziło 400 tysięcy ocalałych, natomiast jednocześnie na serwerach gry przebywało aż 40 tysięcy graczy, którzy tym samym testowali ich wytrzymałość.

Przede wszystkim jednak - do gry udostępniono już trzy aktualizacje, które wprowadziły wiele nowych możliwości i przedmiotów, a także na bieżąco naprawiały zauważone problemy. I tak do DayZ trafił nowy typ celownika; możliwość otwierania puszek z jedzeniem za pomocą scyzoryka, śrubokrętu czy noża; a także nowa broń (Magnum .357) oraz możliwość zmierzenia poziomu napełnienia znalezionej baterii. Poprawiono natomiast animacje deszczu, animacje pozdrawiania innych graczy; przyspieszono bieg postaciami nieuzbrojonymi, poradzono sobie także z problemem wylogowujących się podczas walki graczy. Jeżeli zrobią to w stanie zagrożenia lub nieprzytomności - i tak zginą. Więcej o wprowadzonych zmianach - tutaj.

GramTV przedstawia:

Dean Hall podzielił się także rozpiską zaplanowanych prac na najbliższy okres. Okazuje się, że aktualnie twórcy skupiają się na wprowadzeniu do gry jeszcze większej ilości zombie, a gdzieś na początku przyszłego roku gracze doczekają się także zmian w respawnie zombie oraz przedmiotów. Z innych planów warto wymienić dodatkowe zabezpieczenia przed hakerami, wprowadzenie do gry zwierząt oraz możliwości polowania, spodziewajcie się także opcji przygotowywania posiłków.

Póki co jednak twórcy proszą o chwilę cierpliwości. To był dla nich nie tylko ciężki tydzień, ale i kilka miesięcy. Aktualnie przebywają więc na świątecznym odpoczynku wraz ze swoimi rodzinami, stąd do początku roku 2014 rozwój gry został trochę wyhamowany. Przez kilka najbliższych dni nie spodziewajcie się zmian ani aktualizacji. Jest to chyba całkiem zrozumiałe - każdemu należy się kilka dni odpoczynku. Tym bardziej, że wygląda na to, że od nowego roku Dean Hall wraz z całą ekipą biorą się ostro do pracy.

Komentarze
20
TobiAlex
Gramowicz
27/12/2013 21:50

> > Gra nadal dobrze nie trawi przyszłościowych, wielordzeniowych procesorów. Głównie> z tego> > powodu nawet na uber pro PC z mega grafą potrafi mieć w miastach +/-20fps. Tu bardziej>> > się liczy procek odpowiedni a nie grafa. Poza tym gra non stop coś doczytuje z dysku>> > na potęgę, więc dysk SSD też bardzo mile widziany. Dopiero gdy ktoś ma taki zestawi> może> > spokojnie grać na wysokich detalach :D>> Silnik teraz jest podobno inny niż w ArmA2, mimo to Dayz mod chodziło mi na wysokich,> a jakiegoś uber pro kompa nie mam... i5, gtx670. Są od tego wiele lepsze sprzęty + dysk> hdd.No, wydajnością PS4 dorównujesz...

TobiAlex
Gramowicz
27/12/2013 21:50

> > Gra nadal dobrze nie trawi przyszłościowych, wielordzeniowych procesorów. Głównie> z tego> > powodu nawet na uber pro PC z mega grafą potrafi mieć w miastach +/-20fps. Tu bardziej>> > się liczy procek odpowiedni a nie grafa. Poza tym gra non stop coś doczytuje z dysku>> > na potęgę, więc dysk SSD też bardzo mile widziany. Dopiero gdy ktoś ma taki zestawi> może> > spokojnie grać na wysokich detalach :D>> Silnik teraz jest podobno inny niż w ArmA2, mimo to Dayz mod chodziło mi na wysokich,> a jakiegoś uber pro kompa nie mam... i5, gtx670. Są od tego wiele lepsze sprzęty + dysk> hdd.No, wydajnością PS4 dorównujesz...

Usunięty
Usunięty
27/12/2013 16:52

> Gra nadal dobrze nie trawi przyszłościowych, wielordzeniowych procesorów. Głównie z tego> powodu nawet na uber pro PC z mega grafą potrafi mieć w miastach +/-20fps. Tu bardziej> się liczy procek odpowiedni a nie grafa. Poza tym gra non stop coś doczytuje z dysku> na potęgę, więc dysk SSD też bardzo mile widziany. Dopiero gdy ktoś ma taki zestawi może> spokojnie grać na wysokich detalach :DSilnik teraz jest podobno inny niż w ArmA2, mimo to Dayz mod chodziło mi na wysokich, a jakiegoś uber pro kompa nie mam... i5, gtx670. Są od tego wiele lepsze sprzęty + dysk hdd.




Trwa Wczytywanie