Stało się - zakupy drogą cyfrową w minionym roku prześcignęły w Wielkiej Brytanii pod względem wpływów tradycyjny model nabywania produktów przemysłu rozrywkowego. To pierwszy taki przypadek w historii.
Stało się - zakupy drogą cyfrową w minionym roku prześcignęły w Wielkiej Brytanii pod względem wpływów tradycyjny model nabywania produktów przemysłu rozrywkowego. To pierwszy taki przypadek w historii.
Duża w tym zasługa sektora sprzedaży cyfrowej, który po raz pierwszy w historii był popularniejszy od tradycyjnych kanałów sprzedaży. Drogą sieciową zakupiono gry komputerowe, konsolowe, na urządzenia przenośne i tablety o wartości 1,18 miliarda funtów. To wzrost rok do roku o 16,4 proc. Tradycyjne kanały wypracowały przychody na poziomie 1,015 mld funtów, co jest wynikiem nieznacznie gorszym niż w roku poprzednim - o 2,9 proc.
Łącznie Brytyjczycy na gry wydali zatem 2,19 mld funtów. Najpopularniejszymi tytułami nabywanymi drogą cyfrową były Minecraft, Candy Crush i Angry Birds. Całościowo gry wideo uplasowały się na pierwszym miejscu wśród gałęzi przemysłu rozrywkowego wyprzedzając nieznacznie sektor filmowy i zdecydowanie branżę muzyczną. Należy jednak pamiętać, że decydujące były tu same przychody, a gry pod względem kosztów produkcji do tanich nie należą.