Steam Early Access i Kickstarter to dwa sposoby na zebranie pieniędzy od konsumentów na produkcję i dopracowywanie gry. Cliff Bleszinski rozważa skorzystanie z tych programów.
Steam Early Access i Kickstarter to dwa sposoby na zebranie pieniędzy od konsumentów na produkcję i dopracowywanie gry. Cliff Bleszinski rozważa skorzystanie z tych programów.
- Gdyby to było możliwe, chciałbym się udać bezpośrednio do konsumentów, ale mając zapewniony bufor bezpieczeństwa w postaci finansowania zewnętrznego - zdradza Bleszinski. Oznacza to, że przed próbą pozyskania środków od graczy były pracownik Epic Games chciałby mieć zapewnione fundusze od firm venture capital bądź prywatnych inwestorów.
- Kickstarter to piękna, romantyczna sprawa, ale tam na każdy sukces przypada niestety dziesięć porażek. Sądzę, że jest możliwe odniesienie sukcesu wzorem Day-Z: udostępnienie płatnej alfy czy płatnego wczesnego dostępu, co daje społeczności możliwość wpłynięcia na kształt gry. Budujesz firmę w trakcie budowania gry, w trakcie budowania społeczności - wszystko dzieje się w tym samym czasie - dodaje projektant.
Nie będzie zatem specjalnym zaskoczeniem, jeśli nowa gra Cliffa Bleszinskiego po wejściu w fazę alfa trafi do programu Steam Early Access.