Twórca Mad Max: przemysł gier wysokobudżetowych ma się nie najlepiej

Małgorzata Trzyna
2014/02/05 14:15

Dyrektor kreatywny Avalanche Studios, Christofer Sundberg, uważa, że technologia i same gry wyewoluowały, ale w przypadku wysokobudżetowych produkcji model biznesowy tkwi w tym samym miejscu, co 15 lat temu i już nie sprawdza się tak dobrze, jak kiedyś.

Twórca Mad Max: przemysł gier wysokobudżetowych ma się nie najlepiej

- Aktualnie przemysł gier wysokobudżetowych ma się nie najlepiej – powiedział Sundberg w rozmowie z Gamespotem. – Gry wyewoluowały, technologia wyewoluowała, ale model biznesowy tkwi w miejscu od 15 lat. Wraz z rosnącymi nakładami finansowymi rośnie też ryzyko. Wydawcy są nerwowi, ponieważ muszą przewidzieć, jaka gra okaże się hitem za trzy lata, a twórcy są sfrustrowani, ponieważ muszą być elastyczni i dostosować się do każdego posunięcia wydawcy. To niemożliwe, by w takiej sytuacji wszyscy byli zadowoleni. Bardzo mało gier za 60 dolarów przynosi zyski - to, co kiedyś się sprawdzało, teraz już nie działa. Wydawcom i twórcom rzadko zwracają się pieniądze zainwestowane w grę wystarczającą na 5-8 godzin.

Dla Sundberga nadzieją jest pojawienie się konsol nowej generacji, które otwierają przed twórcami nowe możliwości i pozwalają im wypróbowywać to, czego jeszcze nie było - dobrym przykładem jest EA, które podjęło ryzyko stworzenia nowej marki i wypróbowania nowych rozwiązań w Titanfall. Nie oznacza to jednak, że PS4 czy Xbox One rozwiążą wszelkie problemy.

GramTV przedstawia:

- Trochę dla mnie za wcześnie, by czuć się komfortowo. Obecnie trzeba inwestować ogromne sumy w wysokobudżetowe gry - i nawet gdyby każdy z dwóch milionów ludzi kupił po jednej kopii, w większości przypadków nie zwróciłyby się nawet koszty ich stworzenia, gdyby były to tytuły ekskluzywne dla konsol nowej generacji.

Aktualnie Avalanche Studios pracuje nad grą Mad Max (jej wydawcą będzie Warner Bros.), na PC, PS3, PS4, Xboksa 360 i Xboksa One. Drugim projekt powstający w studiu ma być wydany przez Square Enix i jest to prawdopodobnie Just Cause 3.

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
05/02/2014 22:59

> Po prostu ręce opadają...>> UWAGA TWÓRCY!> Jak zrobicie porządną grę z klimatem na przynajmniej 30-40 godzin gry to się wam zwróci.> Przykład? Skyrim - nowy silnik, poprawa graficzna, bardzo duży świat z setkami lokacji> i w piczkę misji. Gra się miło, ma klimat, bogaty świat, przyjazny rozwój postaci i dużą> swoboda.>> Powiecie że jednorazowy przypadek? Nie! Far Cry 3, Wiedźmin 2 itd.>> Tak btw. jeżeli EA nie zwraca się za grę to w sumie dobrze... [cenzura] ich niech upadną,> nikt nie będzie płakał. A porządne studia jak np. DICE, albo BioWare znajdą sonie innego> wydawce który nie będzie miał klientów w dupie.Dzięki za poradę. Teraz jeszcze tylko daj mi jakąś wartą dziesiątki czy setki milionów dolarów markę.

Karharot
Gramowicz
05/02/2014 20:29

Ostrzeżenie. Bardzo proszę o nie używanie na forum wulgarnego słownictwa.

Usunięty
Usunięty
05/02/2014 19:56
Dnia 05.02.2014 o 19:33, prf napisał:

Electronic Arts pozwane przez zostało przez akcjonariuszy. http://pclab.pl/news55919.html

Przecież nawet w becie były problemy to co oni nie wiedzieli w co inwestują hajsy? EA to raczej wygra bo BF to jedna z tych gier które EA ma całkiem spoko (i jest ona chyba jedyną takową) a fajnie by było gdyby np za 3-4 lata powstał BF 5 z możliwością całkowitej destrukcji otoczenia w multiku. Dzięki za artykuł ;).




Trwa Wczytywanie