Engine-as-a-Service Program wystartuje w maju tego roku. Dzięki inicjatywie, niezależni twórcy będą musieli płacić 9,90 USD/EUR miesięcznie (za jednego użytkownika), by cieszyć się możliwością korzystania z zaawansowanej technologii CryEngine, w tym niedawno ogłoszonymi funkcjami, takimi jak Physically Based Shading, Geometry Cache oraz Image Based Lighting. Warunki korzystania z darmowego SDK nie ulegną zmianie. Więcej informacji znajdziecie na cryengine.com.
Z kolei osoby zainteresowane dostępem do Unreal Engine 4 również będą mogły skorzystać z nowego modelu subskrypcji. Koszt – 19 USD miesięcznie oraz 5% dochodów. Deweloperzy będą mogli tworzyć gry na PC, Maki i Androidy. Subskrybenci otrzymają także dostęp do pełnego kodu Unreal Engine 4 w C++ na GitHub.
Dzięki systemowi Blueprint nawet osoby nie zaznajomione z programowaniem będą mogły tworzyć gry w sposób intuicyjny, korzystając z wizualnego interfejsu – w ciągu kilku minut będzie można np. postawić budynek, oteksturować go i ozdobić. Projektowanie poziomów będzie polegało na wybieraniu elementów i umieszczaniu ich w żądanym miejscu. Twórcy będą mogli również w prosty sposób zmieniać materiał, z którego wykonany jest przedmiot, zmieniając jego teksturę czy właściwości – np. drewno będzie się palić, a lód – topić się i gasić ogień. Blueprint pozwoli także przeprowadzać symulacje i w ten sposób łatwo wyłapywać błędy. Więcej informacji znajdziecie na unrealengine.com.