Unreal Engine 5 jest wykorzystywane przy powstawaniu coraz większej liczby gier. Ostatnio dowiedzieliśmy się o powstawaniu zapowiedzianego na The Game Awards 2024 Wiedźmina 4, co zaskoczyło wielu ze względu na brak użycia tego silnika przy poprzednich grach CD Projekt Red. Właśnie poinformowano o wprowadzeniu nowej funkcji poprawiającej wydajność.
Unreal Engine 5,5 - funkcja MegaLights
W najnowszej wersji Unreal Engine, 5,5, wprowadzono funkcję MegaLights, która ma poprawiać wiele elementów, takich jak wydajność oraz płynności animacji. W filmie na YouTube autorstwa MxBenchmarkPC zobaczyliśmy testy silnika z użyciem nowego elementu. Odbyły się one w różnych konfiguracjach, czyli z DLAA lub DLLS-em w rozdzielczości 1080p, 1440p i 4K. W każdym wariancie pojawiły się płynniejsze animacje, lecz były one zależne od ilości świateł rzucających cień.