Unreal Engine 5 z nową funkcją. Produkcje otrzymają poprawioną wydajność

Mikołaj Berlik
2024/12/27 13:30
1
0

Fani mają mieszane opinie.

Unreal Engine 5 jest wykorzystywane przy powstawaniu coraz większej liczby gier. Ostatnio dowiedzieliśmy się o powstawaniu zapowiedzianego na The Game Awards 2024 Wiedźmina 4, co zaskoczyło wielu ze względu na brak użycia tego silnika przy poprzednich grach CD Projekt Red. Właśnie poinformowano o wprowadzeniu nowej funkcji poprawiającej wydajność.

Unreal Engine 5 z nową funkcją. Produkcje otrzymają poprawioną wydajność

Unreal Engine 5,5 - funkcja MegaLights

W najnowszej wersji Unreal Engine, 5,5, wprowadzono funkcję MegaLights, która ma poprawiać wiele elementów, takich jak wydajność oraz płynności animacji. W filmie na YouTube autorstwa MxBenchmarkPC zobaczyliśmy testy silnika z użyciem nowego elementu. Odbyły się one w różnych konfiguracjach, czyli z DLAA lub DLLS-em w rozdzielczości 1080p, 1440p i 4K. W każdym wariancie pojawiły się płynniejsze animacje, lecz były one zależne od ilości świateł rzucających cień.

Po udostępnieniu informacji na temat Unreal Engine 5,5 oraz technologii MegaLights w sieci pojawiło się wiele krytyki. Zwrócono uwagę na problemy poprzedniej wersji, która wciąż wymaga wielu poprawek oraz krawędzie tekstur, gdzie szczególnie widać rozmazaną grafikę. Zobaczyliśmy również pozytywne opinie osób nie mogących się doczekać, aby przetestować nową funkcję.

GramTV przedstawia:

Na koniec warto dodać, że wykorzystanie nowych opcji oferowanych przez Unreal Engine 5,5 nie jest zbyt proste. Istniejące już tytuły musiałyby zostać zaktualizowane do nowej wersji.

Komentarze
1
dariuszp
Gramowicz
Wczoraj 13:43

Akurat pracuje z UE5 chociaż jeszcze nawet bym się nie nazwał amatorem. Ale akurat jedna rzecz którą wykorzystuje to właśnie ta funkcjonalność. A powód jest taki że w mojej grze chcę mieć bardzo czarną noc i chcę mieć obóz ze światłami. Wykorzystuję RTX. I generalnie chcę mieć klimat nocy.  No i dotychczas właśnie ilość świateł była problemem.

Kilka uwag. MegaLights to jest zwykły przełącznik ale nadal wydajność zależy od tego jak skonfigurujemy światła. Bo widziałem dema gdzie światła miały gigantyczny zasięg, nakładały się i generalnie sprawiały że mimo megalights strasznie kiepsko to chodziło.

Tutaj mamy do czynienia z tym samym problemem który jest z nanites. Nanites poprawia wydajność w bardzo specyficznych sytuacjach. Co wielu ludzie nie rozumie to to że nanites kosztuje. I trik polega na tym by koszt rekalkulacji powierzchni był mniejszy niż koszt renderu bez zmian. Bo jeżeli zaczniemy bezmyślnie to włączasz to będziemy mieli te same problemy które mamy jak bezmyślnie wszędzie pakujemy światła.

Dużo częściej wyjdziemy lepiej stosując tradycyjne metody jeżeli nie wiemy kiedy coś zastosować i jak.

Ten moment doskonale pokazuje co megalights potrafi:

https://youtu.be/p9XgF3ijVRQ?t=170