- W Dragon Age: Inkwizycja będziemy mogli wybrać jeden z czterech głosów protagonisty - dwóch męskich i dwóch kobiecych. Głosu głównej postaci udzielą aktorzy: Harry Hadden-Patton i Jon Curry oraz Alix Wilton Regan i Sumalee Montano.
- Do protagonisty inne postacie często będą zwracać się po nazwisku, niekonieczne tytułując go Inkwizytorem.
- Qunari będą więksi niż ludzie, ale nie tak ogromni jak Żelazny Byk. Ludzie będą nosili hełmy, dla Qunari, którzy posiadają rogi, twórcy przygotowali inne nakrycia głowy.
- Inkwizytor spotka na swej drodze wielu ludzi uważających się za świętych, ale nie będzie musiał traktować ich z czcią.
- W kreatorze postaci będzie można wybrać blizny, zewnętrzny i wewnętrzny kolor tęczówki, kształt rogów, ust itd. Nie będzie jednak suwaka zmieniającego sylwetkę postaci.
- W grze będzie można wybierać spośród 8 romansów. Rasa zasadniczo nie będzie przeszkodą dla romansów, prócz dwóch wyjątkowych przypadków. Będzie można też flirtować z kimś innym niż towarzysz/doradca.
- Z Cullenem i Cassandrą będzie można romansować (tylko związki heteroseksualne).
- Nie można romansować z Morrigan ani Lelianą.
- Towarzyszy będzie można przytulić.
- Towarzyszy nie będzie można obdarowywać bez końca prezentami, trzeba będzie zwracać uwagę na ich cele i poglądy. Zachowując się zgodnie z ich oczekiwaniami, zyskamy ich przychylność; w przeciwnym wypadku mogą nas nawet opuścić.
- W grze można wybrać poziom trudności walki, od łatwego do koszmarnego. Będzie także tryb opowieści.
- Można specjalizować się tylko w jednej dziedzinie. Powróci wiele starych umiejętności, będą też dostępne nowe. Dostęp do poszczególnych rodzajów broni będzie ograniczony przez klasę bohatera i nie będzie można walczyć bez broni.
- Mabari nie będą brać udziału w walkach.
- W grze będzie dostępny system szybkiej podróży - w obozach będzie można zregenerować siły.
- Wspólne działanie różnych klas pozwoli na wykonywanie ciekawych combo.
- Podczas walki warto stosować odpowiednie taktyki - ustawić członków drużyny w odpowiednich miejscach, przygotować pułapki itp.
- Można skakać, ale wspinaczka nie jest zbyt rozwinięta.
- Niektóre specjalizacje mogą wpłynąć na część elementów fabuły.
- Wiara i Dowodzenie będą bardzo ważnymi elementami gry.
- Baza dla towarzyszy Inkwizytora będzie znacznie większa niż obozowisko w Dragon Age: Początek. Będzie tam mnóstwo ludzi, z którymi można porozmawiać. Własną twierdzę będzie można personalizować, odbudowywać. W tym miejscu będą dostępne także stanowiska rzemieślnicze i badawcze.
- W grze znajdą się rozmaite gatunki dzikich zwierząt, zarówno drapieżnych, jak i łagodnych (lisy, bronto, wilki, barany, jaszczurki itd.)
- Odwiedzimy krasnoludzkie siedziby, ale nie udamy się do Orzammaru ani Kal-Sharok.
- Flemeth i Dagna pojawią się w grze.
- Niewykluczone, że spotkacie także postać, której głosu udzieli Gideon Emery.
- Szkice koncepcyjne różnią się od ostatecznej wersji krain, dzięki czemu można zobaczyć zmiany, jakie przeszła gra.
- Jeśli gracz nie będzie mógł ustalić warunków początkowych w świecie gry za pomocą DA Keep, zostanie wczytany stan "domyślny".
- Nie będzie latających wierzchowców.
- Inkwizytorzy-ludzie, nie będący magami, będą mieć szlacheckie pochodzenie. Inkwizytorzy-krasnoludy będą wywodzić się od krasnoludów żyjących na powierzchni.
- Maksymalny poziom postaci to 25-30.
- Inkwizytor nie spotka Shale ani Zevrana.
- Odwiedzimy centralne części Orlais i Fereldenu.
- W "domyślnej" wersji wydarzeń, Hawke zabił Andersa.
- Alistair jest pół-elfem - jest synem Fiony.
- Josephine została stworzona przez Sylvie Feketekuty, która odpowiada za Liarę T'Soni.
Podczas sesji Q&A, która odbyła się wczoraj za pośrednictwem Raptr, twórcy ujawnili mnóstwo nowych ciekawostek o nadchodzącym RPG-u.