Dragon Age: Inkwizycja - nowe szczegóły o walce, towarzyszach i kreowaniu postaci

Małgorzata Trzyna
2014/07/09 13:15

Podczas sesji Q&A, która odbyła się wczoraj za pośrednictwem Raptr, twórcy ujawnili mnóstwo nowych ciekawostek o nadchodzącym RPG-u.

Dragon Age: Inkwizycja - nowe szczegóły o walce, towarzyszach i kreowaniu postaci

  • W Dragon Age: Inkwizycja będziemy mogli wybrać jeden z czterech głosów protagonisty - dwóch męskich i dwóch kobiecych. Głosu głównej postaci udzielą aktorzy: Harry Hadden-Patton i Jon Curry oraz Alix Wilton Regan i Sumalee Montano.
  • Do protagonisty inne postacie często będą zwracać się po nazwisku, niekonieczne tytułując go Inkwizytorem.
  • Qunari będą więksi niż ludzie, ale nie tak ogromni jak Żelazny Byk. Ludzie będą nosili hełmy, dla Qunari, którzy posiadają rogi, twórcy przygotowali inne nakrycia głowy.
  • Inkwizytor spotka na swej drodze wielu ludzi uważających się za świętych, ale nie będzie musiał traktować ich z czcią.
  • W kreatorze postaci będzie można wybrać blizny, zewnętrzny i wewnętrzny kolor tęczówki, kształt rogów, ust itd. Nie będzie jednak suwaka zmieniającego sylwetkę postaci.
  • W grze będzie można wybierać spośród 8 romansów. Rasa zasadniczo nie będzie przeszkodą dla romansów, prócz dwóch wyjątkowych przypadków. Będzie można też flirtować z kimś innym niż towarzysz/doradca.
  • Z Cullenem i Cassandrą będzie można romansować (tylko związki heteroseksualne).
  • Nie można romansować z Morrigan ani Lelianą.
  • Towarzyszy będzie można przytulić.
  • Towarzyszy nie będzie można obdarowywać bez końca prezentami, trzeba będzie zwracać uwagę na ich cele i poglądy. Zachowując się zgodnie z ich oczekiwaniami, zyskamy ich przychylność; w przeciwnym wypadku mogą nas nawet opuścić.
  • W grze można wybrać poziom trudności walki, od łatwego do koszmarnego. Będzie także tryb opowieści.
  • Można specjalizować się tylko w jednej dziedzinie. Powróci wiele starych umiejętności, będą też dostępne nowe. Dostęp do poszczególnych rodzajów broni będzie ograniczony przez klasę bohatera i nie będzie można walczyć bez broni.
  • Mabari nie będą brać udziału w walkach.
  • W grze będzie dostępny system szybkiej podróży - w obozach będzie można zregenerować siły.
  • Wspólne działanie różnych klas pozwoli na wykonywanie ciekawych combo.
  • Podczas walki warto stosować odpowiednie taktyki - ustawić członków drużyny w odpowiednich miejscach, przygotować pułapki itp.
  • Można skakać, ale wspinaczka nie jest zbyt rozwinięta.
  • Niektóre specjalizacje mogą wpłynąć na część elementów fabuły.
  • Wiara i Dowodzenie będą bardzo ważnymi elementami gry.
  • Baza dla towarzyszy Inkwizytora będzie znacznie większa niż obozowisko w Dragon Age: Początek. Będzie tam mnóstwo ludzi, z którymi można porozmawiać. Własną twierdzę będzie można personalizować, odbudowywać. W tym miejscu będą dostępne także stanowiska rzemieślnicze i badawcze.
  • W grze znajdą się rozmaite gatunki dzikich zwierząt, zarówno drapieżnych, jak i łagodnych (lisy, bronto, wilki, barany, jaszczurki itd.)
  • Odwiedzimy krasnoludzkie siedziby, ale nie udamy się do Orzammaru ani Kal-Sharok.
  • Flemeth i Dagna pojawią się w grze.
  • Niewykluczone, że spotkacie także postać, której głosu udzieli Gideon Emery.
  • Szkice koncepcyjne różnią się od ostatecznej wersji krain, dzięki czemu można zobaczyć zmiany, jakie przeszła gra.
  • Jeśli gracz nie będzie mógł ustalić warunków początkowych w świecie gry za pomocą DA Keep, zostanie wczytany stan "domyślny".
  • Nie będzie latających wierzchowców.
  • Inkwizytorzy-ludzie, nie będący magami, będą mieć szlacheckie pochodzenie. Inkwizytorzy-krasnoludy będą wywodzić się od krasnoludów żyjących na powierzchni.
  • Maksymalny poziom postaci to 25-30.
  • Inkwizytor nie spotka Shale ani Zevrana.
  • Odwiedzimy centralne części Orlais i Fereldenu.
  • W "domyślnej" wersji wydarzeń, Hawke zabił Andersa.
  • Alistair jest pół-elfem - jest synem Fiony.
  • Josephine została stworzona przez Sylvie Feketekuty, która odpowiada za Liarę T'Soni.

GramTV przedstawia:

Dragon Age: Inkwizycja ukaże się 10 października 2014 na PC, PS3, PS4, Xboksie 360 i Xboksie One.

Komentarze
38
Arcling
Gramowicz
11/07/2014 18:04
Dnia 11.07.2014 o 17:30, Sarinew napisał:

Ale to pewnie mroznki albo moze dadza jakies specjalne zadanie dla konkretnej rasy-pochodzenia? się poczeka i zobaczy.

Obiecali questy klasowe. Zobaczymy, ile z tego wyjdzie. Fajnie jakby też w jakiś sposób ktoś się do pochodzenia rasowego Inkwizytora odniósł.

Dnia 11.07.2014 o 17:30, Sarinew napisał:

Jak ktos nie chce czytac ksiazki z tego uniwersum to "obowiazek" ich znania moze irytowac jak ktos chce znac uniwersum w pelni;) Cole jest z ksiazki, ciekawe ile bedzie odniensien do niej, kto je zrozumie ;)

Eh, na forum Bioware już były żądania aby Cole był opcją romansową, podczas gdy on ma mieć mentalność dziecka. Bardzo też to nekrofilią by zalatywało...

Dnia 11.07.2014 o 17:30, Sarinew napisał:

Arcling Napisales, ze Leliana ma troche inny dialog w zaleznosci od tego czy

Spoiler

ginie w da1

. Pamietasz moze na czym polega na ta roznica ?

Pojawia się w dlc z Sebastianem. Jeśli została "zabita" w jedynce, to było zdziwienie i tekst w stylu, że słyszał o jej śmierci, a ona na to, że najwyraźniej to jeszcze nie był jej czas. Żadnego głębszego wyjaśnienia tutaj nie dali. W sumie, ja bym nie miał nic przeciwko jakby w grze w końcu ustanowili, że kontynuują tylko określoną wersję wydarzeń, to i też większa część postaci mogłaby powrócić. Inaczej mamy dziwne wyjaśnienia przeżycia lub też takie postaci nie pojawiają się.

Usunięty
Usunięty
11/07/2014 17:30

A "wybory/decyzje" w Inkwizycji ? Tez beda "wazne i mniej wazne", Bioware ulatwiliby sobie zycie (kilku graczom pewnie tez), gdyby czesc wyborow mozliwa w grze bylalby "bad end" i w ogole nie tworzyli ich kontynuacji "fabularnej" w kolejnych czesciach (bo szczerze stare gry jak BG i Fallout tak wlasnie robily? ktos umarl w jedynce- zyje w dwojce - nie bylo zadnej gadki twoje wybory maja znaczenie dla fabuly dwojki-) np. Inkwizycja moze doprowadzic do upadku krolestwa ludzi O. i F., do wzrostu Dalijczykow lub Qunari. Wg. growej wiki Elf bedzie Dalijczykiem, a taki osobnik moze miec pragnienie, czyz nie? Ale to pewnie mroznki albo moze dadza jakies specjalne zadanie dla konkretnej rasy-pochodzenia? się poczeka i zobaczy.Jak ktos nie chce czytac ksiazki z tego uniwersum to "obowiazek" ich znania moze irytowac jak ktos chce znac uniwersum w pelni;) Cole jest z ksiazki, ciekawe ile bedzie odniensien do niej, kto je zrozumie ;)ArclingNapisales, ze Leliana ma troche inny dialog w zaleznosci od tego czy

Spoiler

ginie w da1

. Pamietasz moze na czym polega na ta roznica ?

Arcling
Gramowicz
11/07/2014 16:09

Ano, dlatego dobrze, że takie Keep będzie. Sam wprawdzie trzymam na pendrive swój save z dwójki, ale biorąc pod uwagę obecne i potencjalne bugi, lepiej będzie odtworzyć zapis. W sumie, i tak z tych, którzy mogli zginąć lub mieć odmienny los obecny będzie chyba jedynie Alistair (Varrica, Leliany i Morrigan tak czy inaczej nie dało się uśmiercić), więc te wybory dotyczące postaci mogą być tylko tak dla picu ;) Reszta kompanów z dwójki i jedynki mogła zginąć, ale ich nie uświadczymy (do tego Bioware

Spoiler

w jednej z książek, jak czytałem streszczenie na Wiki, uśmierciło już Wynne

). Pewnie wybory ograniczą się przede wszystkim do paru zmienionych dialogów.




Trwa Wczytywanie