Przez ostatnie trzy miesiące World of Warcraft stracił prawie milion subskrybentów

Paweł Pochowski
2014/08/06 15:00

Nie zmienia to jednak faktu, że MMO nadal cieszy się ogromną popularnością, a regularnie opłacających subskrypcję graczy jest 6,8 miliona.

Przez ostatnie trzy miesiące World of Warcraft stracił prawie milion subskrybentów

To prawie o połowę mniej niż gra miała w swoim szczytowym momencie (w roku 2010, gdy subskrypcję opłacało bagatela 12 milionów graczy), ale miejmy na uwadze, że World of Warcraft w USA zadebiutowało w listopadzie 2004 i w tym roku gra świętować będzie swoje dziesięciolecie istnienia. A mimo to nadal prawie siedem milionów osób comiesięcznie płaci abonament za rozgrywkę.

800 tysięcy subskrybentów - tyle dokładnie straciło World of Warcraft w pierwszym kwartale finansowego roku 2014. Ale są także dobre informacje. W związku ze zbliżającą się premierą dodatku Warlords of Draenor Activision Blizzard pochwaliło się zaobserwowaniem zwiększonego zainteresowania grą. Już w tym momencie firma przyjęła 1,5 miliona przedpremierowych zamówień na to rozszerzenie i to pomimo faktu, że nie znana jest jeszcze przybliżona data jego premiery. Wiadomo tylko, że World of Warcraft: Warlords of Draenor powinno zadebiutować jeszcze w tym roku.

GramTV przedstawia:

- Spodziewaliśmy się wahań w liczbie subskrybentów ze względu na sezonowość gry oraz fakt, że aktualna jej zawartość powoli dobiega do końca cyklu swojego życia. I tak jak oczekiwaliśmy, widać spadek w liczbie osób opłacających abonament, w szczególności na wschodnim rynku. Idealnie pokrywa się to z sytuacją pod koniec drugiego kwartału roku 2012, gdy dobiegał końca cykl życia rozszerzenia zatytułowanego Cataclysm. Po spadek w roku 2012 nadszedł niewielki wzrost w liczbie subskrybentów tuż przed premierą Mists of Pandaria. Mamy więc nadzieję, że gracze powrócą do nas jak tylko zbliżymy się do tegorocznej premiery Warlords of Draenor - powiedział Michael Morhaime, CEO w Blizzard Entertainment.

Komentarze
68
Usunięty
Usunięty
08/08/2014 18:43

Chciałbym stwierzdzić że w oficjalnym raporcie blizarda ta liczba około 600 tyś i zaokrąglanie tej liczby mimo iż powprawnie pod względem matematycznym jest niedopuszczalne i uwążąm również to za przekłamanie faktów

Usunięty
Usunięty
08/08/2014 10:47
Dnia 08.08.2014 o 02:33, zawcia napisał:

Ludzie mogą marzyć o sandboxach, ale znakomita większość graczy nie potrafi się odnaleźć w grze jeśli nie ma jasno określonego celu i równie jasno określonych zasad. Stagnacja w MMO trwa do dziś i wygląda na to, że twórcy nie chcą odejść (i z komercyjnego punktu widzenia ciężko się im dziwić) od tych starych i do bólu oklepanych rozwiązań.

Trzeba czekać na nowego Everquesta i mieć nadzieję, że wypali.

Usunięty
Usunięty
08/08/2014 04:36
Dnia 08.08.2014 o 02:33, zawcia napisał:

Ludzie mogą marzyć o sandboxach, ale znakomita większość graczy nie potrafi się odnaleźć w grze jeśli nie ma jasno określonego celu i równie jasno określonych zasad.

Dokładnie, sytuacje idealnie obrazuje szeroka gama tępych fantasy MMO (czyli większości) łącznie z WoW''em.Dobrze, że jest EVE :D




Trwa Wczytywanie