Producent artystyczny, Stan Just, wyjaśnił, że wytwarzanie zbroi na różnych poziomach ma na celu zwrócenie uwagi graczy na zadania, które pozwolą im zdobyć części zestawu, skompletować go, by otrzymać bonusowe statystyki i ostatecznie zdobyć najlepsze wyposażenie. Finalna wersja będzie robiła wrażenie, również jeśli chodzi o wygląd.
- W grze można wytworzyć wiedźmińską zbroję, wyposażenie, miecze i inne, rozmaite przedmioty - powiedział Just. - Jeśli chodzi o zbroje i miecze, jest ich znacznie więcej niż w Wiedźminie 2. Kilkakrotnie więcej.
Personalizacja Geralta być może będzie obejmowała także jego fryzury.
- Ciągle zastanawiamy się nad możliwością zmiany fryzury - powiedział Just. - Słyszeliśmy, że ludzie rozmawiają na ten temat. Wiele osób pytało nas, czy będzie można przystrzyc Geraltowi brodę, czy nie. Jeszcze musimy zdecydować, co zrobić, ale słyszymy głosy fanów.
W grze zostanie zmieniony także system wytwarzania eliksirów. Łatwo będzie zdobyć poszczególne składniki dzięki licznym misjom pobocznym i losowym potyczkom z potworami, gracze będą mogli zatem nauczyć się szybciej, jak warzyć eliksiry i jak je wykorzystywać.
Poziom trudności w grze także będzie można dostosować go do własnych preferencji. Co prawda nie będzie trybu, w którym gracze staną się nieśmiertelni, ale na poziomie łatwym osoby, które wolą skupić się na fabule, nie będą musiały co kilka kroków rozprawiać się z przeciwnikami.
Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutuje 24 lutego 2015.