Świat No Man's Sky to prawie 18,5 tryliona planet!

Patryk Purczyński
2014/08/27 11:43

Wszechświat No Man's Sky to bodaj najbardziej rozległe miejsce, jakie kiedykolwiek pojawiło się w grach. Na dotarcie do każdego jego zakątka nie wystarczy nie tylko naszego życia, ale też życia Słońca.

Świat No Man's Sky to prawie 18,5 tryliona planet!

Trylion to liczba, w przypadku której po jedynce następuje 18 zer. Nie, to nie wykład z matematyki, a krótkie wprowadzenie do omówienia wielkości wszechświata w niezależnej produkcji No Man's Sky. Jak zdradza Sean Murray z Hello Games, w grze znajdzie się niespełna 18,5 tryliona planet (dokładną ich liczbę podajemy w poniższej ramce).

18 446 744 073 709 551616

GramTV przedstawia:

Nawet gdyby założyć, że dotarcie do każdej kolejnej planety zajęłoby graczom sekundę, czas potrzebny na eksplorację wszystkich wyniósłby 585 miliardów lat. - Fajną rzeczą jest to, że każda planeta ma swój numer, własny zalążek, który ją określa i generuje każde źdźbło trawy, drzewo, kwiatek, stworzenie - wylicza Sean Murray.

No Man's Sky zadebiutuje prawdopodobnie w przyszłym roku - w pierwszej kolejności na PS4, a później na PC.

Komentarze
20
Vojtas
Gramowicz
29/08/2014 20:41

Liczba planet = jakość. Przy tak rozległym świecie powtarzalność i monotonia jest największym wrogiem. I to jest chyba największe wyzwanie.

Usunięty
Usunięty
29/08/2014 17:03

> Czyli innymi słowy, do generowania losowych planet wykorzystywane są parametry, dla których> liczba wszystkich możliwych kombinacji wynosi tyle, ile podano w newsie.>> Ale po raz pierwszy widzę by ktoś mówił o tym jak o "wielkości" świata.>> To tak jakby ktoś stworzył sobie grę z losowym generatorem map, gdzie przy generowaniu> można podać liczbę (seed) długości 10 cyfr, a potem się chwalił, że jego gra ma 10 000> 000 000 map.Nie, to nie jest losowo generowany świat, tylko proceduralnie. To znaczy, że za każdym razem i dla każdego jest identyczny. Poza tym cały ten czas spędzają na tym, żeby to wszystko trzy mało się kupy, a nie wyglądało jak coś, co jak sam napisałeś, można sobie wklepać w kilka sekund i się chwalić.

Usunięty
Usunięty
28/08/2014 11:11

Spore to jeden wielki edytor dla dzieci. Pamiętam jak się zajarałem, że naprawdę będzie tam jakiś algorytm ewolucji... Co do ilości planet i światów, jedno słowo: Frontier.




Trwa Wczytywanie