Q&A - Assassin's Creed Rogue
- Jeśli chodzi o fabułę, kolejność grania w AC Rogue i AC Unity nie ma znaczenia.
- W grze pojawi się wątek we współczesności, ale Ivan Balabanov - dyrektor kreatywny gry - nie chce zdradzić więcej na ten temat.
- W grze pojawią się Fragmenty Edenu i Shay będzie miał z nimi styczność.
- Najciekawszym elementem gry jest wcielenie się w Templariusza i obserwowanie świata z jego perspektywy.
- Misje poboczne będą związane z polowaniem na asasynów, pojawią się też nawiązania do wojny siedmioletniej.
- Najtrudniejszą częścią prac nad grą było pokazanie w przekonujący sposób przemiany z asasyna w templariusza.
- Shay nie jest "złoczyńcą", jest antybohaterem.
- Shay nie jest przodkiem Desmonda.
- W grze powrócą różni bohaterowie znani z innych części, m.in. Haytham Kenway. Twórcy nie chcą zdradzić, kogo jeszcze zobaczymy.
- Shaya i Haythama łączą sprawy zawodowe - więcej szczegółów na razie nie poznamy.
- Z gry dowiemy się, co działo się między AC IV a AC III i dlaczego Connor musiał odbudowywać bractwo.
- Ze względu na mroźne warunki, nurkowanie i pływanie jest ograniczone.
- Shay będzie mógł nosić rozmaite rodzaje odzienia.
- Zbroja Shaya nie jest tą samą zbroją, którą Edward wykorzystywał w AC IV.
- Klimat gry jest mroczniejszy, a oprawa muzyczna jest do niego dopasowana.
Q&A - Assassin's Creed Unity
- Na pytanie, czy wątek we współczesności będzie przypominał sagę o Desmondzie, czy będzie raczej zamkniętą całością, Alex Amancio - dyrektor kreatywny gry - odpowiedział, że będzie to początek nowego cyklu, lecz ukazany w innym kontekście.
- Najważniejszymi nowościami w AC Unity są: tryb współpracy, rozwój bohatera, system skradania, przebudowane filary serii (walka, skryte działanie, nawigowanie), misje z otwartym zakończeniem, największe jak dotąd miasto w serii.
- AC Unity było idealną grą, by wprowadzić tryb kooperacji, gdyż jest to next-genowy tytuł, w którym wprowadzono wiele zmian w silniku gry.
- Najtrudniejszą rzeczą podczas prac nad Unity było opracowanie założeń gry na nowo, nie mając kompletu danych na temat nowej generacji konsol.
- Przy wchodzeniu do budynków, podziemi, katakumb itp. nie będzie ekranów ładowania. Twórcy starają się je eliminować, gdzie to tylko możliwe.
- Opóźnienie premiery wynika z chęci dopracowania gry. Małe szczegóły decydują o tym, czy gra jest świetna, czy tylko dobra.
- Awansując bohaterem, będzie można się skupić na dowolnym z czterech drzewek rozwoju.
- Pod koniec gry będzie można odblokować wszystkie umiejętności (to oznacza, że staliśmy się mistrzami asasynów), lecz nie da się nosić jednocześnie wszystkich rodzajów wyposażenia, zatem będziemy musieli wybrać jakiś styl rozgrywki.
- W Unity pojawią się misje o różnych stopniach trudności. Stopień ten będzie oznaczony gwiazdkami.
- Orli Puls (Eagle Pulse) to pierwszy poziom Orlego Wzroku.
- Aby uniknąć sparowania ciosu przez strażnika, najlepiej go zaskoczyć. Nie będzie już możliwości wykonywania kontr i zabijania jednym ciosem.
- Misje w trybie kooperacji są oddzielone od głównego wątku fabularnego, lecz wszystko dzieje się w tym samym świecie i składa się na historię Arno.
- Arno będzie mówił po angielsku z brytyjskim akcentem, lecz czasem wtrąci coś w ojczystym języku, tak jak np. Ezio od czasu do czasu wtrącał coś po włosku.
- Arno nie jest spokrewniony z Desmondem.
- Arno i Elise poznali się, gdy mieli 5-6 lat. Wychowywali się razem, a kiedy dorośli, zakochali się w sobie.
Assassin's Creed Unity zmierza na PC, PS4 i Xboksa One, zaś Assassin's Creed Rogue ukaże się wyłącznie na PS3 i Xboksie 360. Premiera obu gier została zaplanowana na 13 listopada.