- Gracze będą musieli na początku gry dokonać wyboru, który wpłynie na tryb multiplayer;
- Będzie można wybrać dwa rodzaje infekcji krwi. Każdy wybór będzie miał swoje zalety i wady;
- Miyazaki chce, by gracze obawiali się śmierci na skutek choroby. W grze dostępny będzie tryb Hardcore, w którym śmierć postaci będzie ostateczna. Gracze będą musieli zbierać krew dla swego Serca. Jeśli ich Serce zbyt długo będzie osłabione, choroba ich wykończy;
- Zebrane fiolki i pojemniki z krwią będzie można wykorzystać przy kapliczce;
- Choroba będzie przemieniać martwych łowców w ich najgorsze koszmary;
- W NG można zostać bossem na późniejszych etapach gry, jeśli zbierze się dość krwi;
- Można przywoływać znajomych na pomoc, korzystając z listy znajomych na PS4;
- Po przywołaniu przyjaciela do walki z bossem nie można użyć przedmiotu leczącego;
- W wersji alfa będzie można wypróbować walkę z bossem w co-opie, jak również inwazje w trybie pvp i rozmaite przymierza
- Po dołączeniu do niektórych przymierzy efekty choroby znacznie się nasilą. Gracz będzie mógł zadecydować, że zje własne serce. Jest to nieodwracalna decyzja, która połączy gracza z przymierzem na stałe. Bohater zamieni się w bestię i w ten sposób odblokuje nowe możliwości poruszania się i atakowania. Martwi łowcy zostaną powiązani ze światem w chwili swej śmierci, a ich ciała zostaną mini-bossami, podobnie jak czerwone fantomy w Dark Souls.
- System przymierzy nie został jeszcze opracowany do końca. W grze pojawią się ogromne bestie. Po ich pokonaniu można zdecydować, że będzie się nosicielem ich rodzaju choroby. Aby zebrać krew dla bestii, gracze będą musieli atakować światy innych graczy. W NG serce bestii będzie stawało się coraz silniejsze dzięki krwi, przez co inni gracze będą musieli zacieklej walczyć, by ją zabić. Wśród bossów tego typu pojawi się gigantyczny pająk i gigantyczny wąż.