Dragon Age: Inquisition - nowy trailer i nasze pytania do Camerona Lee

Łukasz Wiśniewski
2014/10/01 19:40

W związku z premierą nowego zwiastuna gry Dragon Age: Inquisition mieliśmy okazję (jako jedyna redakcja z Polski) wziąć udział w rozmowie z Cameronem Lee z BioWare. Wyjaśniliśmy kilka spraw...

Najpierw nowy zwiastun:

GramTV przedstawia:

Widząc wszystkie te opcje, związane z alchemią, dodatkowo słysząc o mechanice opartej o schematy przedmiotów, nie mogłem się powstrzymać. Zapytałem, czy ekipa BioWare dużo grała w Wiedźmina 2. Cameron Lee (główny projektant Dragon Age: Inquisition) przyznał odruchowo, że sporo grał, ale natychmiast wkroczyła Juliette Delapiere i ucięła rozmowę prośbą o skoncentrowanie się na ich grze a nie na innych produktach, w tym Wiedźminie...

Skoncentrowałem się więc w rozmowie na kwestii rzemiosła. Okazuje się, że nie możemy się zanadto przepakować, bo przedmioty są powiązane z naszym poziomem. Krótko mówiąc: nie ubierzemy się w zbroję ze smoczej łuski wcześniej, niż jest to przewidziane. Możemy za to zrobić sobie ją na zapas, jeśli uda nam się pokonać smoka. Najcenniejsze surowce wymagają bowiem walki. Inwestując w rzemiosło możemy zdecydowanie zaoszczędzić - ale nie jest to konieczne do ukończenia gry. Po prostu za dobry ekwipunek wtedy przepłacimy...

Źródło:https://gram.pl
Komentarze
20
Usunięty
Usunięty
05/10/2014 21:17

Teraz dopiero zwrocilem uwage, ze tytul news zawiera "nasze pytania", a w wpisie jest tylko opis zdarzenia po zadaniu 1 pytania, gdzies sa owe pytania i odp. na nie?

Usunięty
Usunięty
05/10/2014 21:17

Teraz dopiero zwrocilem uwage, ze tytul news zawiera "nasze pytania", a w wpisie jest tylko opis zdarzenia po zadaniu 1 pytania, gdzies sa owe pytania i odp. na nie?

Vojtas
Gramowicz
05/10/2014 16:22
Dnia 03.10.2014 o 12:18, Isuel napisał:

Wychodzi na to, że produkt nie będzie w stanie obronić się sam,a już z pewnością nie na zasadzie zdrowej rywalizacji przykampanii opartej tylko na atakowaniu innych.

Que? A kto tu kogo atakuje?

Dnia 03.10.2014 o 12:18, Isuel napisał:

Po raz kolejny wylewa się buractwo i brak profesjonalizmu, by na spotkaniuz inną firmą na chama promować swój produkt.

A to Gram.pl wydaje swój produkt? O ile mi wiadomo, nie należą do CD Projektu od ponad pięciu lat.

Dnia 03.10.2014 o 12:18, Isuel napisał:

Pani Juliette zrobiła zatem to, co zrobiłby każdy zdrowo myślący człowiek.

Nie. Pani Juliette zrobiła to, co robi każdy marketingowiec w tej branży, który zaprasza dziennikarza do siebie - wskazuje mu jego miejsce w szeregu. Jeśli dziennikarz nie stosuje się do tego polecenia, już więcej nie zostanie zaproszony (ani jego redakcja). Jeśli dziennikarz stosuje się do polecenia, to jest to raczej godne ubolewania. Bo widzisz, Lucas nie gościł tam w celach towarzyskich, tylko był w pracy. Tak więc rozmowa na tematy związane z przedstawianą grą i z szeroko pojętą rodziną RPG nie tylko nie jest niestosowna, ale jest wręcz pożądana. Im większa wiedza dziennikarza i im różnorodniejsze pytania, tym więcej będzie mógł się dowiedzieć czytelnik. Ktoś tu chyba zapomniał, że istotą dziennikarstwa nie jest kopiowanie materiałów prasowych (choć pewnie wielu marketingowców w to wierzy, pozostali by sobie tego życzyli). Dlatego dziennikarzy dzieli się w tym względzie na dwie kategorie: tych, którzy tańczą tak, jak im się zagra, oraz tych, których się nie zaprasza i im się nie odpowiada. Tytuł wymienionej w pytaniu gry był tu bez znaczenia - gdyby Lucas zapytał o BG2, Tormenta, NWN, Ultimę czy Wizardry od pani Juliette usłyszałby dokładnie to samo. W końcu liczy się obecny produkt.

Dnia 03.10.2014 o 12:18, Isuel napisał:

Co do samych miktur. tak, to "Wiedźmin 2" wymyślił używanie potionów i robienie przedmiotów na podstawie schematów.

Oczywiście że nie, ale skoro Lucasowi się tak skojarzyło, to dlaczego o to nie zapytać? Może rzeczywiście projektanta Wiedźmin w tej materii zainspirował? Bo wydaje mi się to bardziej prawdopodobne niż np. inspiracja Lands of Lore albo Betrayal at Krondor. To są gry z zupełnie innych podejściem do rozgrywki, z filozofią gameplayu, która w BioWare nie jest w ogóle brany pod uwagę.

Dnia 03.10.2014 o 12:18, Isuel napisał:

Poważnie, ogarnijcie się wreszcie.

Ktoś tu chyba jest przewrażliwiony albo raczej uprzedzony.

Dnia 03.10.2014 o 12:18, Isuel napisał:

Jeśli DA:I i Wiedźmin 3 okażą się dobre - mamy dwie fajne gry w tym roku.

W3 zostanie wydany pod koniec lutego przyszłego roku.




Trwa Wczytywanie