Ubisoft: „Nie obniżyliśmy specyfikacji Assassin's Creed Unity na korzyść jakiejkolwiek konsoli”

Katarzyna Dąbkowska
2014/10/07 13:15

Wczoraj Ubisoft podał do wiadomości, że Assassin's Creed Unity będzie działało w 900p zarówno na PS4, jak i XOne. Dziś tłumaczy się z podjętych decyzji.

Ubisoft: „Nie obniżyliśmy specyfikacji Assassin's Creed Unity na korzyść jakiejkolwiek konsoli”

Od wczoraj pojawiają się w sieci doniesienia, jakoby Assassin's Creed Unity było specjalnie okrojone, by zapewnić równowagę pomiędzy obiema konsolami. Wczorajsze słowa Vincenta Pontbrianda Ubisoft komentuje w oficjalnym oświadczeniu:

„Rozumiemy, że słowa Vincenta zostały błędnie zinterpretowane. Chcemy postawić sprawę jasno: nie obniżyliśmy specyfikacji Assassin's Creed Unity na korzyść jakiejkolwiek konsoli”. Po chwili dodają: „Finalna wersja Assassin's Creed Unity nie jest jeszcze pewna, ale możemy powiedzieć, że grę w 900p pokazywaliśmy już w zeszłym tygodniu. Jesteśmy pewni, że gracze będą zachwyceni wspaniałą grafiką i tym, jak będzie wyglądał Paryż w Assassin's Creed Unity.

GramTV przedstawia:

Choć Ubi jest pewne swoich decyzji, wczoraj gracze zaprotestowali przeciwko wymuszonej równości konsol i stworzyli hashtag #PS4NoParity. Grożą również bojkotem gier wychodzących spod skrzydeł Ubisoftu.

Komentarze
21
Usunięty
Usunięty
08/10/2014 23:24
Dnia 07.10.2014 o 15:39, Kafar napisał:

Ubi nigdy nie miał dobrych speców od optymalizacji.

Jak widać na polu pru tez sobie nie radzą. Widzę syndrom polskiego biskupa ich dopadł. :)

Usunięty
Usunięty
08/10/2014 13:05

Ubi nie ubi, ale gra jednak multiplatformowa, więc i tak musi mieć wsparcie dla normalnego proporcji ekranu bo wychodzi na PC.Niby ustawienie odpowiednich katów kamery to nie jest wielki problem, tylko wtedy skąd brak w opcjach regulacji FOV i skąd letterbox w trybie innym niż 16:9.MS może sobie pozwolić, bo Halo na PC nawet zapowiedziane nie jest, więc nie muszą myśleć co będzie problemem gdybyśmy chcieli zrobić port. Gdy coś wychodzi tylko na sprzęty, gdzie nie możesz sobie pozwolić na zmianę opcji develperzy mogą próbować zyskiwać kilka procent mocy korzystając z niestandardowych ustawień. Jednak przy pukaniu do PC brak natywnego wsparcia dla tych najbardziej standardowych rozdziałek (720p, 900p, 1080p, 144p i 4k) to proszenie się o zjechanie jakości portu. Nawet jeśli sterowanie, jakość tekstur czy wydajność była pierwsza klasa. Każdy, bez żadnego specyficznego softu jest w stanie wykryć, że gra jest upscalowana z jakiejś egzotycznej rozdziałki do standardu. Bo do monitora zwykle masz kilkadziesiąt cm a nie kilka metrów jak do TV.

Usunięty
Usunięty
08/10/2014 12:53
Dnia 07.10.2014 o 20:50, bVarador napisał:

900p domyślnie znaczy 1600x900 bo standardowymi proporcjami dna obecnej (tak jak i poprzedniej) generacji jet 16:9. Jeśli są wyjątki to tylko zwykle jest podane, że gra działa w letterboxie i w w rozdzielczości o niestandardowych proporcjach. Patrz -> Order 1866.

Ale zdajesz sobie sprawę że my tutaj piszemy o Ubisoft i o tym jak to z tym Standardowym 900p (czyli twoje 1600x900) w praktyce wychodzi.Ale to i tak małe piwo bo sztandarowy tytuł Microsoftu halo 2 anniversary nie będzie działać w full 1080p tylko 1328x1080 tam to dopiero hate się zbiera.




Trwa Wczytywanie