Pomimo odmiennych prognoz, dominacja PlayStation 4 za oceanem nie została w poprzednim miesiącu przerwana przez Xboksa One.
Pomimo odmiennych prognoz, dominacja PlayStation 4 za oceanem nie została w poprzednim miesiącu przerwana przez Xboksa One.
Jak zdradza firma z Kraju Kwitnącej Wiśni, właściciele PS4 przy Destiny spędzili we wrześniu 125 milionów godzin, co sytuuje ten tytuł na miejscu nr 1 wśród pozycji dostępnych na konsoli. Gra pobiła rekord pod względem cyfrowej sprzedaży na PlayStation Network w aż trzech kategoriach: najwięcej zamówień przedpremierowych, najwięcej sprzedanych kopii pierwszego dnia i w pierwszym tygodniu.
- Wrzesień 2014 był rekordowym miesiącem dla cyfrowego biznesu PlayStation, w dużej mierze dzięki sukcesowi Destiny - komentuje Eric Lempel, wiceprezes Sony Network Entertainment International. - Przychody PlayStation Store z zeszłego miesiąca wzrosły niemal o 90 proc. w porównaniu z wrześniem 2013. Dzięki bliskiej współpracy z Activision i Bungie chcieliśmy sprawić, że premiera Destiny będzie wyjątkowym doświadczeniem dla fanów PlayStation. Jesteśmy zachwyceni widząc tak duże zaangażowanie wśród właścicieli PS4 i PS3 - dodaje.
Konsola Sony nie jest jednak napędzana tylko przez Destiny - to także najpopularniejszy wybór graczy, jeśli chodzi o wszystkie gry z katalogu EA Sports. Jest to o tyle zaskakujące, że Microsoft zbratał się z Electronic Arts, oferując bonusową zawartość do wersji gry FIFA 15 na Xboksa 360 i Xboksa One, a do tego dołączał ten tytuł do nowo zakupionych egzemplarzy tej ostatniej konsoli. Właśnie z tego względu analitycy przewidywali, że wrzesień będzie należał do Xboksa One. Jak widać, nie mieli racji.
Jak na wrześniowe wyniki zareagowało szefostwo giganta z Redmond? Ucieczką do przodu. "Wierzymy, że to będzie jeden z największych sezonów świątecznych w historii. Oferujemy świetne zestawy z Xboksem One, w które wchodzą najbardziej oczekiwane gry tego roku, włączając w to Assassin's Creed Unity, Sunset Overdrive i Call of Duty: Advanced Warfare. Mamy też niewiarygodne oferty dla fanów. Łącząc je z takimi hitami, jak Halo: The Master Chief Collection, Grand Theft Auto V, Destiny i Forza Horizon 2, chcemy uczynić z Xboksa One świetne miejsce do spędzenia tegorocznego okresu świątecznego" - brzmi komunikat Microsoftu.
Nintendo tymczasem poinformowało, że konsole z rodziny 3DS sprzedały się we wrześniu w Stanach Zjednoczonych w ponad 140 tys. egzemplarzy, co stanowi 55-procentowy wzrost względem wyniku sierpniowego. Na temat zainteresowania Wii U Wielkie N wypowiedziało się nieco bardziej enigmatycznie, zapewniając jedynie, że w przypadku tej platformy również nastąpił wzrost sprzedaży. Sięga on blisko 50 proc., co jest spowodowane premierą Hyrule Warriors i Mario Kart 8.
Ogólnie wrzesień za oceanem był zdecydowanie lepszy dla rynku sprzętowego od tego samego miesiąca w roku ubiegłym. Jak podaje NPD, odnotowano 136-procentowy wzrost. Przychody zwiększyły się z poziomu 183,4 do 423,7 mln dolarów.