W zapowiedziach Lords of the Fallen znalazły się negatywne opinie o niektórych elementach gry. CI Games postanowiło wyjaśnić, jakie mechanizmy w niej rządzą, by nie było nieporozumień.
W zapowiedziach Lords of the Fallen znalazły się negatywne opinie o niektórych elementach gry. CI Games postanowiło wyjaśnić, jakie mechanizmy w niej rządzą, by nie było nieporozumień.
CI Games podkreśliło, że szybkość postaci zależy od jej wagi. Im cięższy bohater, tym trudniej mu wykonywać przewroty. Waga jednak nie wpływa na zachowanie broni, które posiadają własne cechy i walczy się nimi zawsze tak samo. Ciężkie postacie mogą wyprowadzać ciosy lekką bronią równie szybko jak postacie, które nie są zbyt obciążone.
Twórcy wyjaśnili również, jaka jest różnica między magicznymi rękawicami a zaklęciami: rękawice działają jak magiczna broń dystansowa, zaś zaklęcia są podzielone na różne typy i bazują na wykorzystywaniu nadnaturalnych mocy.
Jeśli chodzi o śmierć i poziom trudności gry, w Lords of the Fallen można odzyskać doświadczenie, które traci się w momencie zgonu. Trzeba po prostu się pospieszyć, by duch bohatera nie zaczął go gubić. Im wyższy mnożnik doświadczenia, tym później zacznie ono "wyciekać" z ducha.
W grze znajdzie się też około 80 nagrań audio, dzięki którym gracze dowiedzą się więcej o świecie gry. Na ukończenie głównego wątku fabularnego Lords of the Fallen potrzeba 12-15 godzin, a jeśli gracz postanowi zwiedzać świat i wykonywać zadania poboczne, ukończy grę w około 50 godzin.
Lords of the Fallen zmierza na PC, PS4 i Xboksa One. Premiera już 31 października.