Prawie 2,5 miliarda funtów wydali w minionym roku Brytyjczycy na gry. Dla przemysłu interaktywnej rozrywki był to pomyślniejszy okres niż poprzednie 12 miesięcy.
Prawie 2,5 miliarda funtów wydali w minionym roku Brytyjczycy na gry. Dla przemysłu interaktywnej rozrywki był to pomyślniejszy okres niż poprzednie 12 miesięcy.
- Rok 2014 zakończył się niebywałym sukcesem sprzedawców i serwisów cyfrowych, które nie przestały inwestować w przyszłość biznesu rozrywkowego - komentuje Kim Bayley, dyrektor generalna Entertainment Retailers Association. - Ponad połowa przychodów pochodzi teraz z kanałów dystrybucji, które dekadę temu nawet nie istniały - zauważa.
Faktycznie wspomniany wzrost branża gier może zawdzięczać sprzedaży cyfrowej, za pośrednictwem urządzeń przenośnych i tabletów. W tym sektorze odnotowano bowiem wzrost przychodów równy 18,8 proc. (1,5 miliarda funtów). Tymczasem sprzedaż fizycznych wydań spadła o 6,6 proc. - przychody wyniosły 948,5 mln funtów.
- Zbyt często debata o przyszłości przemysłu rozrywkowego przedstawiana jest jako bitwa pomiędzy fizycznymi i cyfrowymi edycjami. Ten drugi z rzędu rok wzrostu pokazuje, że rozrywka staje się różnorodną, wielokanałową ekonomią. Streaming, dystrybucja cyfrowa i wydania fizyczne mogą współistnieć, a każdy z nich zaspokoi odmienne potrzeby konsumentów - dodaje Kim Bayley.