Wbrew niektórym opiniom finansowanie społecznościowe nie umiera. Wręcz przeciwnie, z roku na rok trzyma się coraz mocniej.
Wbrew niektórym opiniom finansowanie społecznościowe nie umiera. Wręcz przeciwnie, z roku na rok trzyma się coraz mocniej.
Gry wideo są czwartym najsilniejszym medium Kickstartera w ubiegłym roku, jeśli policzymy ilość sfinansowanych projektów. Potrzebne pieniądze zebrało na nim w zeszłym roku 1980 gier, które podzieliły się kwotą 89.1 miliona dolarów. Najhojniej wspartą grą roku została Kingdom Come: Deliverance z kwotą 1.106.371 funtów. To trzeci "najbogatszy" projekt roku w całym serwisie.
Dla porównania ufundowano aż 4009 projektów muzycznych, 3846 filmowych oraz 2064 wydawniczych.
Łącznie działalność Kickstartera wsparło w zeszłym roku 3.3 miliona osób (w tym 5259 Polaków) z całego świata, przekazując kwotę 529 milionów dolarów. To więcej niż tysiąc dolarów na minutę i znaczna poprawa względem 480 milionów z roku 2013.
Jak świetny był to rok dla crowdfundingu dowodzi okolicznościowa prezentacja na stronie Kickstartera. Duch kreatywności ma się dobrze.