Obywatelu Unii Europejskiej mogą żądać zwrotów kosztów za zakupy w App Store, ale... aplikacja i tak zostaje na ich urządzeniach.
Obywatelu Unii Europejskiej mogą żądać zwrotów kosztów za zakupy w App Store, ale... aplikacja i tak zostaje na ich urządzeniach.
Portal Pocketgamer sprawdził prawdziwość informacji i okazało się, że do tej pory Apple nie znalazł sposobu na nieuczciwych nabywców. Członkowie zespołu zakupili The Room, złożyli wniosek o zwrot poniesionych kosztów. Apple, oczywiście, pieniądze oddało. Gra została usunięta z listy zakupionych gier, jednak nie z urządzenia. Jeśli użytkownik usunie jednak grę ze swojego iPhone'a, iPoda lub iPada, będzie musiał ponownie ją zakupić.
Dlaczego tak się dzieje? Apple ma jeden problem – choć faktycznie w ciągu 14 dni można złożyć wniosek o zwrot kosztów, użytkownik traci takie prawo, jeśli zacznie pobieranie aplikacji. Kalifornijski gigant nie informuje jednak o takiej sytuacji żadnym powiadomieniem. Prawo unijne mówi jednak, że klient musi wiedzieć, w jakim wypadku może ubiegać się o zwrot pieniędzy. Dopóki Apple nie upora się z problemem, nieuczciwi użytkownicy będą mieli pole do popisu.