- Dla nas było bardzo ważne, aby spojrzeć na to, gdzie świat był kilka lat temu czy dwadzieścia lat temu, czy gdy ja byłem dzieckiem, następnie przyjrzeć się temu, gdzie jest w tym momencie i co zmieniło się w naszych czasach, a na koniec spróbować przewidzieć, co może się zmienić - powiedział Jean-François Dugas, dyrektor wykonawczy Deus Ex: Mankind Divided w scenie otwierającej film, w którym opowiada o kulisach gry. W dalszej jego części twierdzi, że studio jest w stałym kontakcie z osobami obracającymi się w środowisku nanotechnologii, przygląda się także prowadzonym na różnych polach badaniom, by być na bieżąco z informacjami ze świata nauki. Opowiada także o tym, że wszystkie wszczepy jakie wymyślano do Deus Ex: Bunt Ludzkości nie były brane z kapelusza - twórcy głowili się nad takimi rozwiązaniami, które miały choćby teoretyczną szansę działać. Co więcej, część z ich rozwiązań z poprzedniej gry zaczyna pojawiać się w dzisiejszym świecie nauki. Powstają bowiem prototypy chociażby bionicznych kończyn, działających w podobny sposób, co w Buncie Ludzkości. A to jest dla nich bardzo ważne.
Materiał, w którym twórcy Deus Ex: Mankind Divided opowiadają o swoich inspiracjach możecie obejrzeć w wideo opublikowanym na Game Informerze. Przypominamy, że gra została oficjalnie zapowiedziana 8 kwietnia. Jedną z ważnych w niej zmian będzie brak konieczności walczenia z bossami.