Project CARS na Xboksie One nie doczeka się podniesienia rozdzielczości

Paweł Pochowski
2015/06/01 12:30
3
0

Można wiec powiedzieć, że dla posiadaczy tej konsoli umarła właśnie ostatnia nadzieja na Full HD.

Project CARS na Xboksie One nie doczeka się podniesienia rozdzielczości

Slightly Mad Studios od samego początku zawiesiło sobie poprzeczkę niezwykle wysoko, zapewniając, że Project CARS na obu konsolach będzie wyświetlane w rozdzielczości 1080p oraz 60 klatkach na sekundę. Jak to najczęściej jednak bywa, z planów nic nie wyszło, a posiadacze Xboksa One musieli na starcie zadowolić się rozdzielczością 900p. Nie wszystko jednak było stracone, bo twórcy obiecali poczekać na nowe SDK, a następnie popracować nad grą, by ta i na konsoli od Microsoftu prezentowała się w Full HD. Niestety, wiemy już, że nic z tego nie będzie, a znienawidzone przez graczy 900p w Project CARS na Xboksie One pozostanie już na zawsze.

Twórca gry, Ian Bell swego czasu wierzył, że zmiana systemu na Xboksie One na Windows 10 pozwoli na uzyskanie trochę dodatkowej mocy obliczeniowej oraz osiągniecie wyższej wydajności. Okazuje się jednak, że nic z tego, a zmiana systemu nie będzie miała aż tak wielkiego znaczenia dla działania Project CARS. Wykorzystanie DirectX 12 zapewnia natomiast siedmioprocentowy wzrost wydajności dla gry. Co z przyrostem o 30-40 procent, o którym mówi się od dawna w kwestii DirectX 12? Jak wyjaśnia Ian, o takim wzroście można mówić jedynie na PC.

GramTV przedstawia:

Nie oznacza to jednak, że prace nad poprawieniem gry zostały zawieszone, wprost przeciwnie. Celem dla Slightly Mad Studios jest wprowadzanie dalszych poprawek, zarówno na PC, jak i na konsolach. Pierwsza z platform powinna doczekać się wzrostu wydajności na kartach AMD oraz pomniejszych poprawek. Wersje konsolowe mają za to doczekać się ulepszenia animacji oraz lepiej wykonanego deszczu - na wzór tego z Driveclub. - Tworzymy wieloplatformowy tytuł działający głównie w 60 klatkach na sekundę. Driveclub to gra studia 'first party' tylko dla PlayStation 4, a działa w 30 fps. Muszę jednak przyznać, że będziemy próbować tak długo, aż zginiemy, by na konsolach wprowadzić deszcz oparty na silniku fizycznym oraz jednocześnie poprawić liczbę klatek na sekundę - napisał Ian na oficjalnym forum gry.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
01/06/2015 21:06

z drugiej strony patrząc gra robiąca 28klatek z 7% wzrostem zrobi ->29.96 w zaokrągleniu prawie 30 ;D wiec cieszmy się chociaż z takiego przyrostu, gdzie tytuly które mam smigaja ladnie wiec będą miały zapas :) Poza tym cos mi się wydaje ze jeszcze ciutke dałoby się wycisnąć robiąc od samego początku tytul w oparciu o te biblioteki. Także nie jest źle

Usunięty
Usunięty
01/06/2015 20:58

Po prostu z pustego i salomon nie naleje. Niech nie spinają o te fullHD to tylko samochodówka, zresztą na moje oko może i jest ładna ale nie ma takiego wow a widziałem na PC

Usunięty
Usunięty
01/06/2015 17:10

Co z przyrostem o 30-40 procent, o którym mówi się od dawna w kwestii DirectX 12? Jak wyjaśnia Ian, o takim wzroście można mówić jedynie na PC.O tym wzroście na PC to też bzdura, nie dawno ktoś z AMD lub czegoś tam wypowiadał na ten temat, że to tylko marketing ..




Trwa Wczytywanie