Twórca Democracy 3, politycznej strategii, w której użytkownicy wcielają się w role głów państw, pokazuje ideowe preferencje graczy.
Twórca Democracy 3, politycznej strategii, w której użytkownicy wcielają się w role głów państw, pokazuje ideowe preferencje graczy.
Zauważa, że ludzie prawie zawsze w Democracy 3 grają zgodnie ze swoimi przekonaniami, próbując udowodnić samym sobie, że mają rację. Podkreśla przy tym, że zwycięstwo, mierzone reelekcją, można odnieść niezależnie od przyjętego stylu gry. Triumfy nad politycznymi rywalami można święcić jako socjalista, kapitalista, konserwatysta, liberał czy religijny ekstremista.
Harris analizuje, że preferencje socjalistyczno-liberalne biorą się z faktu, że średnia wieku graczy jest niższa niż średnia wieku wyborców w prawdziwym życiu. Co ważne, zilustrowane na grafice wyniki nie są w pełni miarodajne. Pokazują jedynie polityczne umiejscowienie tych graczy, którzy Democracy 3 zakupili na Steamie, mają włączoną funkcję kompasu i udało im się wygrać wybory.