Tak wynika z badania przeprowadzonego przez GDC Industry Report wśród twórców z Ameryki Północnej.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez GDC Industry Report wśród twórców z Ameryki Północnej.
Aż 3/4 przepytanych deweloperów postrzega VR jako trwały biznes, a nie chwilowy gadżet - 40 procent ankietowanych wierzy, że wirtualna/rozszerzona rzeczywistość jest w stanie dogonić obecną generację konsol pod względem bazy użytkowników. Przeciwnego zdania jest 27 procent badanych twórców.
Lekko spada tworzenie z myślą o PC, choć nadal jest to najpopularniejsza z platform. W zeszłym roku 56 procent ankietowanych tworzyło z myślą o komputerach, w tym roku otrzymany wynik wskazuje spadek o cztery punkty procentowe. Wzrosła liczba tworzonych projektów z myślą o PlayStation 4 oraz Xbox One. 27 procent deweloperów tworzy grę, która pojawi się na PS4 (wzrost o jeden p.p.), natomiast 23 procent skupia się obecnie na tytule, który pojawi się na Xbox One (także wzrost o jeden p.p.). W odwrocie znajdują się platformy mobilne - z myślą o nich tworzy obecnie 44 procent ankietowanych. Rok temu było ich 50 procent. Spada także zainteresowanie 3DS oraz Nintendo Wii U. Z myślą o przenośnej konsoli Nintendo tworzy tylko dwa procent deweloperów, Wii U ma się nieznacznie lepiej (5 procent).
Dobrą opinią wśród deweloperów cieszy się e-sport, aż 88 procent twórców postrzega go w kategorii trwałego biznesu, który może przynosić zyski. W zeszłym roku podobnego zdania było 79 procent ankietowanych.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!