Lara Croft GO, Deus Ex Go, Hitman GO - Square Enix coraz śmielej zaznacza swoją obecność na rynku gier mobilnych. A to dopiero początek.
Lara Croft GO, Deus Ex Go, Hitman GO - Square Enix coraz śmielej zaznacza swoją obecność na rynku gier mobilnych. A to dopiero początek.
- Obecnie globalny rynek gier na urządzenia przenośne zdominowany jest przez segment free-to-play, z kolei rynek gier premium, gdzie ludzie muszą zapłacić, by nabyć dany tytuł, praktycznie nie istnieje - zauważa prezes Square Enix, Yosuke Matsuda. Właśnie tę lukę chce zapełnić jego firma. - Już od jakiegoś czasu wypuszczaliśmy gry premium na urządzenia przenośne. Wnoszą one znaczący udział do naszych dochodów - mówi.
Matsuda podkreśla, że koszty produkcji gier premium i f2p są zbliżone, a ryzyko nieopłacalności jest jego zdaniem większe w przypadku tych drugich. Dodatkową zaletą wejścia na rynek gier mobilnych jest fakt, że baza odbiorców jest na nim zdecydowanie większa niż w przypadku konsol przenośnych. - Właśnie z tych względów dla takich firm jak nasza produkowanie gier, które tradycyjnie były tworzone na konsole przenośne, ma sens w przypadku wielozadaniowych urządzeń przenośnych - dodaje.
Dwoma pozostałymi segmentami, na których Square Enix chce w nadchodzących latach skupić swoją uwagę, są wirtualna rzeczywistość i rozszerzona rzeczywistość.