Blake Jorgensen na konferencji w San Francisco opowiadał o licznych korzyściach, jakie daje jego firmie ujednolicenie silnika we wszystkich grach.
Blake Jorgensen na konferencji w San Francisco opowiadał o licznych korzyściach, jakie daje jego firmie ujednolicenie silnika we wszystkich grach.
Zdaniem Jorgensena przewagę jego firmie stwarza silnik Frostbite, na którym opierają się teraz niemal wszystkie nowe gry Electronic Arts. Dyrektor finansowy amerykańskiej firmy wydawniczej technologię nazwał "niewiarygodnie potężną". Zwrócił też uwagę na fakt, że niegdyś gry z katalogu spółki korzystały z 26 różnych engine'ów, a teraz ta liczba zmalała do 1. Ważne jest to, że kod Frostbite jest otwarty i każdy developer może w jego ramach tworzyć niezbędne mu narzędzia.
Taka sytuacja stawia też Electronic Arts w bardzo korzystnej sytuacji w przypadku, gdyby na rynku pojawiła się nowa konsola, np. od Apple. - Nie twierdzę, że Apple nad takową pracuje, ale gdyby zaszła zmiana w platformach, bylibyśmy przygotowani i nie musielibyśmy tak ciężko pracować nad przeniesieniem wszystkich tych różnych gier na nową platformę - zauważył Jorgensen.
Na tej samej konferencji dyrektor finansowy EA mocno zachwalał Mass Effect: Andromedę.