Recenzował własne gry na Steamie. Valve wymierzyło surową karę

Patryk Purczyński
2017/01/29 17:09
2
0

Twórca gry Platformica recenzował własne gry na Steamie - oczywiście w bardzo pochlebny sposób. Valve pokazało, że nie będzie takich zachowań tolerować.

Recenzował własne gry na Steamie. Valve wymierzyło surową karę

Luniow Artem Pawłowicz został przyłapany na wychwalaniu własnych gier na Steamie z różnych kont. Valve na tyle nie spodobało się postępowanie developera, że usunęło jego produkcje ze swojej platformy. "To oczywiste naruszenie naszych zasad recenzowania i coś, co traktujemy bardzo poważnie" - tłumaczy firma Gabe'a Newella. Produkcje Pawłowicza pozostaną w zbiorach tych, którzy je wcześniej zakupili.

Sam zainteresowany wykazał skruchę i uznał karę za słuszną. - Tak, faktycznie napisałem kilka recenzji Platformiki w październiku 2016 roku. Jestem winny. Pracowałem dwa lata nad moimi trzema grami i przez pół dnia... zostały one usunięte. Zasłużyłem na to - wyznał Pawłowicz. Niech to będzie przestrogą dla innych twórców gier, którzy sztucznie chcą podnieść notowania swoich dzieł.

GramTV przedstawia:

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
30/01/2017 09:45

Wiadomo, indyka można wywalic... A większe studia? Nie. Przykład juz znanego pirackiego badziewia którego robili polacy z Reality Pump " Raven's Cry " tam były dziesiątki fake rezencji co zostało nagłośnione na Reddicie. Valve 'tylko' usunęło gre z steam na gdzieś miesiąc + usunęło fake rezencje, chociaż pewnie nie wszystkie bo gra w której 99% swiata to jeden wielki BUG ma nadal ocene 41% (miał 18, a zaden patch/fix sie nie pojawił od wyjścia). Czy inny przykład nadawania fake rezencji. Rome 2:Total Crap. Po premierze gdzies 3 tygodnie, wiec juz ludzie ogarneli co i jak, ocena 56% (naadal za wysoka do tego co gra oferowała jakościowo). Oczywiście taki % nadaje grze status pomarańczowy (mieszana). Nagle z DNIA NA DZIEŃ skok na 76%. Zadnego update w zasięgu, zapowiedzi NIC. Skok z nikąd. Dziwnym trafem od 76% na steam wtedy [teraz od kilku % mniej] zaczynała gra dostawać status Pozytywny [niebieski]. Jeszcze ciekawsze, wychodziły update które naprawiały gre.. 76% się trzymało przez miesiace. Widac ktoś bardzo tego pilnował aby nie spadło do 75% i gra nie stała się juz nie 'pozytywna'. Oczywiście jako ze to była gra która miała wtedy sprzedanych kopii, chyba juz 1mln wtedy [duzo debili zrobiło preorder, a potem płakali, a refuna nie było jeszcze], to valve NIC nie zrobiło. Za duzo $$$ by stracli gdyby gra wyparowała.

MisticGohan_MODED
Gramowicz
29/01/2017 18:00

To tylko jedna z kropli w morzu...