Legacy będzie projektem zupełnie różnym od innych gier twórcy.
Legacy będzie projektem zupełnie różnym od innych gier twórcy.
Peter Molyneux to bardzo kontrowersyjny twórca gier, który zasłynął przede wszystkim z takich produkcji jak Fable, Black & White czy Populous. W rozmowie z serwisem Glixel Molyneux opowiedział o swoim najnowszym projekcie. Legacy ma być jednak znacznie inne niż dotychczasowe gry, nad którymi pracował twórca.
- Pracuję nad tą grą o nazwie Legacy. Potrafię – tak jak było to z pierwszą grą, nad którą pracowałem, Populous - po prostu spróbować wpaść na pomysł i sprawdzić, czy on zadziała. Byłem w hotelu dziś rano, jadłem śniadanie, zająłem się kodowaniem Legacy i wpadłem na pomysł. W ciągu godziny mogłem już w to zagrać.
Molyneux, choć nie chciał wdawać się w szczegóły gry, ujawnił w rozmowie z Glixel, że produkcja będzie inna od dotychczasowych jego projektów:
- Jedynym mądrym zdaniem, które mogę na ten temat powiedzieć jest to, że ta gra jest zupełnie inna. Jedną z rzeczy, z której jestem dumny, jest liczba różnych gatunków, których próbowałem. W tej chwili trudno ustalić, do jakiego gatunku zalicza się Legacy.
Molyneux nie ujawnił również platform, na które zmierza jego nowa produkcja, choć stwierdził, że aktualnie działa na PC:
Ale to nie były jedyne tematy, jakie poruszył Peter w swojej wypowiedzi. Stwierdził on, że w jego grę, The Trail, zagrało łącznie więcej ludzi niż w Fable 1, 2 i 3 łącznie na wszystkich platformach, choć o grze nie mówi się tak głośno. Porównał to do sprawy Minecrafta i Pokemon Go:
- Microsoft ogłosił, że 122 miliony osób pobrało i zagrało w Minecraft. To niesamowite, prawda?
- To nic. Przyjrzyjmy się, ile osób pobrało i zagrało w Pokemon Go. W ciągu roku to 650 milionów ludzi. Po prostu wyobraź sobie przez chwilę, jak to jest być projektantem tworzącym grę, w którą grałaby tak wiele osób. Jak to musi być niewiarygodnie pociągające.
Na pytanie czy żałuje niektórych decyzji w swoim życiu, Molyneux odpowiedział:
- Jeśli ktoś mówi „nie”, to jest socjopatą. Jest wiele, wiele rzeczy, które zrobiłbym inaczej. Czy powinienem zostawić Microsoft? Nie jestem pewien, czy powinienem. Czy powinienem sprzedawać Lionhead Microsoftowi? Nie jestem pewien, czy powinienem. Czy powinienem sprzedać Bullfrog Productions Electronic Arts? Nie jestem pewien, czy powinienem. Jest tak wiele błędów, które mogą zostać popełnione.
Przypomnijmy też, że Peter Molyneux zapowiedział w lutym dwa lata temu, że więcej nie wypowie się w prasie. Jak widać, złożył obietnicę bez pokrycia, bo już nie raz i nie dwa można było usłyszeć jego głos. Teraz wypowiada się na temat pewnego wywiadu z Rock Paper Shotgun, w którym zapytano go, czy jest patologicznym kłamcą i w którym także powiedział, że więcej nie będzie udzielał wywiadów:
– Tak. Pod koniec tego wywiadu powiedziałem, że najlepszą rzeczą, jaką mogę zrobić to już nigdy więcej nie wypowiadać się dla prasy. Myślę, że gdybym mógł znów to powtórzyć, przedefiniowałbym te słowa. Nigdy to naprawdę długi czas.