ESA opublikowała dane z amerykańskiego rynku gier wideo za rok 2016. Szczególną uwagę przykuwają wpływy ze sprzedaży cyfrowej i fizycznej.
ESA opublikowała dane z amerykańskiego rynku gier wideo za rok 2016. Szczególną uwagę przykuwają wpływy ze sprzedaży cyfrowej i fizycznej.
Jak szacuje Entertainment Software Association, w dwóch na trzy amerykańskie gospodarstwa domowe znajduje się sprzęt do grania. W 65 proc. domostw zamieszkuje osoba, która gra przez co najmniej trzy godziny tygodniowo. W grupie gospodarstw domowych ze sprzętem do grania absolutnie dominuje PC (97 proc.), a na drugim miejscu znajdują się smartfony (81 proc.). Konsole znajdują się w 48 proc. gospodarstw domowych ze sprzętem do grania, a w 11 proc. urządzenia VR.
Są też dane demograficzne. Największy odsetek graczy stanowią chłopcy poniżej 18. roku życia i mężczyźni w przedziale 18-35 lat - 35 proc. Płeć żeńska w tym samym przedziale wiekowym to siła stanowiąca 21 proc. Najmniejszy udział mają kobiety w wieku 36-49 - zaledwie ośmioprocentowy. Średnia wieku amerykańskiego gracza to 35 lat.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!