Gracze będą mogli tworzyć własne kampanie niczym w papierowych RPG-ach i korzystać z narzędzi modderskich.
Gracze będą mogli tworzyć własne kampanie niczym w papierowych RPG-ach i korzystać z narzędzi modderskich.
Larian Studios podzieliło się kilkoma ciekawymi szczegółami związanymi z trybem Game Master w Divinity: Original Sin 2. Tryb ten był jednym z dodatkowych celów do zrealizowania, obiecanym jeszcze podczas zbiórki na Kickstarterze.
W trybie Game Master czterech graczy wraz z mistrzem gry będzie mogło przeżyć własną przygodę w kampanii, w której mistrz gry ma całkowitą kontrolę nad wydarzeniami. Podobnie jak podczas sesji w papierowych RPG-ach, sukces lub niepowodzenie będzie zależeć od rzutu kośćmi (i mistrza gry, który może nawet zadecydować, że wynik nie ma żadnego znaczenia, jeśli okaże się to konieczne). W czasie walki mistrz może kontrolować NPC bezpośrednio albo pozwolić na automatyczne ataki.
Tryb Game Master pozwoli wybierać spośród przygotowanych przez twórców map (tych ma być ponad 100) czy modeli postaci. Będzie też możliwość wgrywania własnych grafik, by lepiej przygotować podłoże dla swej przygody. Dzięki modderskiemu narzędziu, zbudujemy nawet własne areny walk, wioski, nawiedzone ruiny i wiele innych miejsc znanych z klasyki fantasy, nic też nie stanie na przeszkodzie, by stworzyć kampanię w świecie science-fiction. Przygotowanymi kampaniami będzie można dzielić się przez Steam Workshop.
Tryb Game Master zostanie udostępniony w dniu premiery Divinity: Original Sin 2, która ukaże się jeszcze w tym roku. Obecnie gra dostępna jest w ramach Early Access.