Ubisoft wyjaśnia, dlaczego w Far Cry 5 zabraknie wież i mini-mapy

Małgorzata Trzyna
2017/06/29 15:59
4
0

Gracz, zamiast wpatrywać się w róg ekranu w poszukiwaniu ciekawych rzeczy do zrobienia, będzie musiał baczniej przyglądać się otoczeniu.

Ubisoft wyjaśnia, dlaczego w Far Cry 5 zabraknie wież i mini-mapy

W Far Cry 5 nie będzie już wież - elementu, który był całkiem sensownym rozwiązaniem, a jedyną jego wadą było to, że zdążył się przejeść. Co ciekawe, okazuje się, że w grze nie będzie też mini-mapy. Czemu Ubisoft podjął taką decyzję? Na to pytanie odpowiedział główny scenarzysta, Drew Holmes, w rozmowie z Gamingbolt:

- Uważam, że to skłoni graczy do eksploracji. Sądzę, że w Far Cry 3 i Far Cry 4 wpadali w rutynę, myśląc: "jedynym sposobem, by dowiedzieć się, co mogę zrobić na tym terenie jest wdrapać się na wieżę, nacisnąć guzik i wszystko będę mieć jak na dłoni". Chcieliśmy skupić się na eksploracji, by gracz nie był pewien, co robić ani dokąd iść.

- Załóżmy, że akcja gry toczy się w znajomym miejscu, np. Montanie. Chcemy przekonać się "co zrobiłbym w tej sytuacji?" Poszedłbym porozmawiać z mieszkańcami, sprawdził, co zamierzają. Albo udałbym się do miasta i zobaczył, czy jest tam coś do zrobienia. Najważniejszym było pozbyć się wież, które zmuszały mnie do interakcji z ludźmi, sprawić, bym zwracał uwagę na otoczenie. Sprawić, by wszystko dało się logicznie wywnioskować, np. "jeśli tam jest miasteczko, to po drodze będzie stacja benzynowa". W rezultacie świat będzie wyglądał wiarygodnie.

GramTV przedstawia:

- Usunięcie mini-mapy miało na celu sprawić, by gracze nie patrzyli na róg ekranu, sprawdzając, co nowego znajduje się w okolicy. Trzeba zwracać baczną uwagę na otoczenie. W świecie gry muszą też znaleźć się charakterystyczne punkty, by łatwo było się zorientować w terenie. W ten sposób gra nie będzie cię prowadzić, sam zadecydujesz, gdzie się udasz i co zrobisz.

Brzmi interesująco - tym razem nie będzie więc prowadzenia za rączkę. Co ciekawe, w innej grze Ubisoftu, Assassin's Creed Origins, też zabraknie mini-mapy, zamiast niej na górze ekranu będzie widoczny kompas.

Far Cry 5 ukaże się w lutym 2018.

Komentarze
4
Detalowiec
Gramowicz
30/06/2017 13:06

,,jeśli tam jest miasteczko, to po drodze będzie stacja benzynowa" - Chyba do poruszania się pojazdami będzie  potrzbne paliwo.

MisioKGB
Gramowicz
29/06/2017 20:32

Czyli coś na wzór Firewatch. Dla mnie pomysł petarda, będzie trzeba się mocniej skupić, w wymienionej przeze mnie grze to działało na wyobraźnie niesamowicie.

Usunięty
Usunięty
29/06/2017 19:52
Fang napisał:

Mapa będzie jako DLC :D

Może nie tyle w DLC, co w którymś tam patchu gdy banda leniwych graczy zacznie głośno protestować, że bez tego to nie dajo rady ;)




Trwa Wczytywanie