Bez kodu źródłowego przygotowanie nowej wersji z lepszą grafiką i innymi usprawnieniami będzie niemożliwe.
Bez kodu źródłowego przygotowanie nowej wersji z lepszą grafiką i innymi usprawnieniami będzie niemożliwe.
Beamdog, specjalizujące się w wydawaniu nowych wersji klasycznych RPG-ów, ma już na swoim koncie ulepszone edycje Baldur's Gate, Baldur's Gate II, Icewind Dale czy wydane ostatnio Planescape: Torment. W zestawie tym brakuje Icewind Dale II, ale na razie ekipa nie może nic zrobić, gdyż kod źródłowy gry zaginął:
- Przeszukaliśmy wszystkie archiwa, do których mamy dostęp, w tym wszystkie dane, które przekazaliśmy Wizards of the Coast z Atari i nie znaleźliśmy kodu źródłowego Icewind Dale II - napisał szef Beamdog, Trent Oster. - Skontaktowaliśmy się z naszymi przyjaciółmi w Obsidian, jako że wiele osób pracowało nad Icewind Dale II, ale nie mają kodu źródłowego. Utknęliśmy z projektem, nie mając kodu, nie ruszymy z miejsca, póki go nie znajdziemy. Oczywiście, zajęliśmy się innymi rzeczami, póki sytuacja się nie zmieni.
Oster podkreślił, że w teorii grę dałoby się zdekompilować, ale przekopanie się przez uzyskane w ten sposób wyniki i wyciągnięcie czegokolwiek użytecznego wymagałoby o wiele zbyt dużego wysiłku. Na razie więc musimy zadowolić się pierwotną wersją Icewind Dale II.