W Tekken nie ma samouczka, gdyż gracze z niego nie korzystają

Małgorzata Trzyna
2017/10/15 17:59
7
0

Podobnie jest z kupowaniem do domu nowego sprzętu: ludzie rzadko sięgają po instrukcje - tłumaczy producent.

W Tekken nie ma samouczka, gdyż gracze z niego nie korzystają

W bijatykach gracze muszą nie tylko opanować skomplikowane sterowanie, ale też wykorzystywać dostępne umiejętności w odpowiednich momentach. Mimo to, w tego typu grach samouczki często oferują jedynie najważniejsze podstawy (nie licząc takich wyjątków, jak Skullgirls czy Guilty Gear Xrd). Jak wyjaśnił producent Tekken, powód jest prosty: ludzie nie korzystają z samouczków.

- Możemy powiedzieć, w których trybach gry większość graczy spędza czas - powiedział Katsuhiro Harada. - Mamy takie dane w firmie. Wielu ludzi mówi, że gra jest super, bo ma samouczek, ale kiedy rzucisz okiem na dane, okazuje się, że z tutoriala mało kto korzysta. Tak samo jak po kupieniu do domu nowego sprzętu, ludzie nie czytają instrukcji. Jeśli w danej grze jest samouczek, to jest to dobra rzecz, ale wystarczy się przyjrzeć, żeby przekonać się, że ludzie z niego nie korzystają.

GramTV przedstawia:

Harada dodał, że w Tekken tryb fabularny został zaprojektowany w taki sposób, żeby przeprowadzić gracza krok po kroku:

- Gdy grasz w trybie fabularnym, uczysz się w sposób naturalny, np. mówisz "o, tu można zrobić unik" albo "ta postać ma potężny atak specjalny, wystarczy więc, że nauczę się go używać". W trybie fabularnym można skorzystać z uproszczonego sterowania, ale kiedy już wiesz o danej umiejętności, możesz nauczyć się ją wykonywać w normalny sposób.

Ostatnia gra z serii - Tekken 7 - ukazała się w czerwcu na PC i konsolach. Jak dotąd po tytuł ten sięgnęło 2 miliony graczy.

Komentarze
7
Renchar
Gramowicz
16/10/2017 20:12
DeithWX napisał:

Twój post powinien być używany za argumentem dlaczego właśnie samouczek jest potrzebny. Ruszanie się w tekkenie to nie przód, tył i side stepy. Korean Backdashe, wavedashe, różnica między EWHF i WHF, różnica między while standing, a full crouch, różnica między dashami, microdashami, fullspring, sprint, co to jest QCF, a co to jest instant while standing. To tylko w kwestii ruchu, a jest jeszcze tysiąc innych elementów układanki. Jak ktoś chce grać casualowo to proszę bardzo, ale jak ktoś nie chce być niedzielnym graczem to gra mu nie pomaga poprawiać swoich umiejętności.

Dobra tylko że ty piszesz o rozbudowanym na maxa samouczku, a ja pisze że w jakiej grze by nie było to samouczki w 95% to same podstawy. Myślę że w Tekkenie też myśleli o samouczku z samymi podstawami i doszli do wniosku że takowy nie potrzebny.

Usunięty
Usunięty
16/10/2017 13:43
DeithWX napisał:

Bzdura, Tekken jest jedną z najbardziej skomplikowanych mechanicznie gier, w kampanii nie tłumaczy 90% rzeczy których znajomość jest absolutną podstawą jeżeli chcemy nauczyć się dobrze grać. Jedyne czego uczy single player to, że można wciskać jeden przycisk i wygrać wszystkie walki jak się obniży poziom trudności. Harada jak zawsze nie powala na kolana swoimi komentarzami.

Dpookłądnie. Ja grąłem w 3 czesci tekkena i w KAŻDEJ jakimkolwiek szybkim zaqwodnikiem rozwalałem kończowego bossa podstawowymi atakami spamowanymi tak, że nie miał czasu sie podnieść, ew. robiąc unik jak jednak mu sie udało na chwilę i wyprowadził atak. W innych trybah tak różowo nie było.

Usunięty
Usunięty
16/10/2017 13:41

Czy to znacyz, zę wg. twórców Tekkena sprzęt RTV/AGD powinien nie mieć instrukcji? To jasne, że jak masz za sobą setki godizn w bijatyki to to olewasz, a nowi graja w samouczki.




Trwa Wczytywanie