Zaczynał jako Project Natal, przetrwał siedem lat i dwie konsole, zaliczając też krótki epizod na pecetach. Microsoft zaprzestał produkcji Kinecta.
Zaczynał jako Project Natal, przetrwał siedem lat i dwie konsole, zaliczając też krótki epizod na pecetach. Microsoft zaprzestał produkcji Kinecta.
Kinect debiutował w listopadzie 2010 roku jako sensor ruchu do Xboksa 360. Na początku 2012 roku Microsoft wypuścił również wersję przystosowaną specjalnie do komputerów osobistych, ale już w 2015 roku zaprzestał jej produkcji. Istotnym momentem w historii Kinecta było ogłoszenie, że każdy egzemplarz Xboksa One będzie miał wbudowaną kamerę. Już pół roku po premierze konsoli władze firmy ogłosiły jednak, że do sklepów trafi nowa edycja konsoli, już bez sensora. Z jednej strony pozwoliło to obniżyć cenę produktu, ale z drugiej twórcy gier stracili gwarancję, że każdy posiadacz XOne będzie mógł skorzystać z dodatkowych funkcji przygotowanych właśnie z myślą o Kinectcie.
Historia raczej nie będzie dla kamery zbyt łaskawa i nie będzie najłaskawiej oceniać ogromnej skądinąd inwestycji poczynionej przez Microsoft w sensor ruchu. Kinect, owszem, był odważną próbą przedostania się w nowy wymiar rozrywki. Ostatecznie okazało się jednak, że nie był w stanie na stałe wpisać się w branżową rzeczywistość.