Madden i FIFA mogą w przyszłości nie debiutować co rok?

Katarzyna Dąbkowska
2017/11/09 11:23
4
0

Pożegnamy się też z pudełkami?

Madden i FIFA mogą w przyszłości nie debiutować co rok?

Mawia się, że w życiu pewne są tylko śmierć, podatki i nowa FIFA co rok. Wkrótce może się jednak okazać, że to powiedzenie jest już nieaktualnie. Jak donosi Bloomberg, Andrew Wilson z Electronic Arts przyznał, iż wyobraża sobie, że w przyszłości takie gry jak FIFA czy Madden nie będą pojawiać się co rok w normalnej formie.

Wilson przyznał, że gry się zmieniają i w przyszłości takie serie jak Madden czy FIFA mogą przypominać całoroczne usługi. Innymi słowy – będą do nich wydawane aktualizacje z dodatkami (płatnymi lub nie), które wprowadzą np. nowy tryb. Nie będą jednak pojawiać się rok w rok np. w wersjach pudełkowych.

GramTV przedstawia:

Jest to całkiem realistyczna opcja. Jak mówi Wilson, branża gier już od jakiegoś czasu zmierza do porzucenia fizycznych dysków i przerzucenia się na zawartość dostarczaną drogą internetową. Stąd nowe możliwości i nowe pomysły. Dla niego jak najbardziej realistycznym są gry jako całoroczne usługi.

Wilson nie wspomniał jednak o tym, jak widzi ewentualne płatności i jak takie aktualizacje miałyby być rozłożone w czasie. Wciąż jednak są to jedynie plany odnoszące się do przyszłości. Warto jednak mieć na uwadze, że niedługo możemy pożegnać się z pudełkowymi wersjami gier.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
19/11/2017 21:41

Ja jeszcze za czasów multiplayera w Assassin's creedach proponowałem, żeby zamiast co roku wywadwać nową część z nowym multi, któego nikt nie odblokowuje na 100% wydać jedno "globalne" multi i produkować rozszerzenia. W sensie ściagasz grę i kupujesz pakiety postaci. Co roku, czy kiedy by tam chcieli wychodzi pakeit 8 i albo kupujesz, żeby grać nimi w tym samym multi, albo nie, jeśli nie chcesz i dalej grasz starymi przeciwko wszystkim graczom. Mapki błyby darmowe (weterani już raz się przekonali, że na dodatkowo platnych w AC były pustki, bo jedni nie mogli grać, a inni nie grali i tak, bo łatiwej było znaleźc graczy na ogólnodostepnych). Gra by sie patchowała tak, żeby ci co nie kupili nowego paketu widizeli tekstry i animację nieposiadanych postaci.

Oczywiściedo gry moznaby dołaćzyć z dowolnym pakietem tzn. jeśli interesuje cie 1 konkretny pakiet to nie musisz mieć 1. wydanego, żeby grać. Kupujesz np. 3 lata po wydaniu gry 3. pakiet bo ten akurat ci się podoba i grasz tylko nim. No, albo kupujesz wszystkie, czy które chcesz. Można tez psprzedawać postaci "na sztuki", dla tych co chcą 1 konkretną, a 7 innych im sie nie podoba, choc nie wiem, czy to byloby opłacalne dla obu stron. Żeby finansowo developer wyszedł na swoje przy 1. pakiecie trzebaby kupić starter z kluczem do samej gry (w końcu zrobienie postaci to nie jedyny koszt produkcji) 

No i ten system może działać tylko w pewnych warunkach, choćby takie gry nie mogą kosztować co roku 200-400 zł. Licząc 8 postaci na paket to by wychodziło 50 zł na skina do gry. I musi być to wytłumaczone graczom od początku. Poza tym to sytemna miarę gier pewnego gatunku. Do np. singlowego AC się nie nadaje.

Usunięty
Usunięty
19/11/2017 21:41

Ja jeszcze za czasów multiplayera w Assassin's creedach proponowałem, żeby zamiast co roku wywadwać nową część z nowym multi, któego nikt nie odblokowuje na 100% wydać jedno "globalne" multi i produkować rozszerzenia. W sensie ściagasz grę i kupujesz pakiety postaci. Co roku, czy kiedy by tam chcieli wychodzi pakeit 8 i albo kupujesz, żeby grać nimi w tym samym multi, albo nie, jeśli nie chcesz i dalej grasz starymi przeciwko wszystkim graczom. Mapki błyby darmowe (weterani już raz się przekonali, że na dodatkowo platnych w AC były pustki, bo jedni nie mogli grać, a inni nie grali i tak, bo łatiwej było znaleźc graczy na ogólnodostepnych). Gra by sie patchowała tak, żeby ci co nie kupili nowego paketu widizeli tekstry i animację nieposiadanych postaci.

Oczywiściedo gry moznaby dołaćzyć z dowolnym pakietem tzn. jeśli interesuje cie 1 konkretny pakiet to nie musisz mieć 1. wydanego, żeby grać. Kupujesz np. 3 lata po wydaniu gry 3. pakiet bo ten akurat ci się podoba i grasz tylko nim. No, albo kupujesz wszystkie, czy które chcesz. Można tez psprzedawać postaci "na sztuki", dla tych co chcą 1 konkretną, a 7 innych im sie nie podoba, choc nie wiem, czy to byloby opłacalne dla obu stron. Żeby finansowo developer wyszedł na swoje przy 1. pakiecie trzebaby kupić starter z kluczem do samej gry (w końcu zrobienie postaci to nie jedyny koszt produkcji) 

No i ten system może działać tylko w pewnych warunkach, choćby takie gry nie mogą kosztować co roku 200-400 zł. Licząc 8 postaci na paket to by wychodziło 50 zł na skina do gry. I musi być to wytłumaczone graczom od początku. Poza tym to sytemna miarę gier pewnego gatunku. Do np. singlowego AC się nie nadaje.

Karfein
Gramowicz
10/11/2017 09:36

Tymczasowe licencje to jedyny powód, dla którego nie kupiłem niektórych programów i korzystam z zamienników. Jeśli gry pojdą w tę stronę, przyjdzie mi ograć wreszcie przeogromny backlog, który mi się nazbierał przez lata i starczy do emerytury.




Trwa Wczytywanie