Powód jest prosty - twórcy chcą przygotować możliwie jak najlepszą wersję na PC.
Powód jest prosty - twórcy chcą przygotować możliwie jak najlepszą wersję na PC.
Monster Hunter World jeszcze w styczniu trafi na Xboksa One i PS4, natomiast wersja PC zadebiutuje dopiero jesienią. Podczas rozmowy z GamesRadar, producent, Ryozo Tsujimoto, wyjaśnił, dlaczego ekipa podjęła taką decyzję:
- Jeśli chodzi o główne gry z serii Monster Hunter, jest to dla nas pierwszy tytuł na PC, toteż chcemy przygotować go dobrze. Gdybyśmy poświęcili na niego zasoby podczas prac nad wersjami konsolowymi, nie moglibyśmy w pełni skupić się na PC. Chcemy najpierw wydać grę na konsole, a później poświęcić dodatkowy czas na wersję PC i postarać się, by była możliwie jak najlepsza.
- Wersja PC wymaga dodatkowej pracy. Na konsolach można wykorzystać gotowy matchmaking, po prostu się pod niego podpiąć, czy to przez PSN, czy Xbox Live, ale w przypadku PC musimy włożyć nieco pracy w to, by nasz własny matchmaking działał. Mam zatem nadzieję, że użytkownicy PC nie będą mieli nic przeciwko, by poczekać nieco dłużej, aż przygotujemy naprawdę dobrze zoptymalizowaną wersję.
Premierę Monster Hunter World na konsolach, zaplanowaną na 26 stycznia, poprzedzi ostatnia faza beta-testów (19-22 stycznia).