Będzie inwestowac teraz w gry, w których możemy spędzić o wiele więcej czasu?
Będzie inwestowac teraz w gry, w których możemy spędzić o wiele więcej czasu?
Puha mówi w wywiadzie, że branża gier wciąż się zmienia. Produkcja gier kosztuje firmy coraz więcej, ale rynek konsol się nie zwiększa. Co więcej, gry dla pojedynczego gracza pochłaniają dużo pracy i pieniędzy, a ostatecznie gracze spędzają przy nich jedynie jedynie jeden weekend:
- Oczywiście to jest coś, na co już zwracaliśmy uwagę nie tylko w ostatnich dyskusjach, ten temat pojawia się od kilku lat. Dla nas istnieje szalona część tworzenia gry, w której zajmuje ona cztery lub pięć lat, a następnie rozgrywka kończy się (dla gracza) w jeden weekend. Z kreatywnej perspektywy, nawet gdy stworzyliśmy Alana Wake'a, było tak, jakbyśmy spędzili cały ten czas na tworzeniu postaci, wszechświata, reguł i wszystkiego. To miejsce, w którym chcesz, by gracz spędził dużo czasu, a to jest trudne do uzyskania w tradycyjnym trybie dla pojedynczego gracza.
- W rzeczywistości tradycyjne gry z półki AAA dla pojedynczego gracza są po prostu bardzo kosztowne. Poziom oczekiwania od graczy jest naprawdę wysoki, jeśli chodzi o długość gry, jej cechy oraz jakość produkcji. Wszystkie te rzeczy są bardzo drogie w tworzeniu. A jeśli cofniesz się o 10 lat, możesz przyznać, że rynek konsol jest mniej więcej tej samej wielkości. Ostatecznie publiczność, której sprzedajesz swoją grę, jest stosunkowo tej samej wielkości, ale koszt tworzenia gry jest dziesięciokrotnie wyższy. To, oczywiście, spory problem.
Puha stwierdził jednak, że narzędzia, którymi teraz dysponują są świetne, tak samo jak świetna jest technologia. Dzięki niej mogą tworzyć gry znacznie szybciej. Zwiększyła się również produktywność. Na koniec dodaje:
- Remedy ma długą historię i możemy udowodnić, że odnieśliśmy sukces. Przeżyliśmy tak długo, stworzyliśmy naprawdę wyjątkowe gry. Wiemy, jak to robić, i będziemy w tym o wiele lepsi.