Twórcy nie zamierzają również rezygnować ze skrzynek z losową zawartością.
Twórcy nie zamierzają również rezygnować ze skrzynek z losową zawartością.
Z ankiety wynika, że aż 15% pytanych deweloperów ma w planach stworzenie gry na Nintendo Switch jako następnej (w minionym roku było to jedynie 5%), a aż 12% już taką produkcję tworzy (wzrost z 3%). Co więcej, aż 36% z grupy 4000 odpowiedziało, że jest zainteresowanych Switchem. Stawia to konsolę za PC (59%) i PlayStation 4 (39%), ale za to przed Xboksem One (28%).
28% respondentów wspomniało, że ich gry sprzedały się lepiej niż przeciętnie na Switchu, a 23% odpowiedziało, że ich sprzedaż na konsolę Wielkiego N była przeciętna. Tylko 16% respondentów wspomniało, że ich gry rozchodziły się gorzej na Switchu niż na innych konsolach. Pozostałe osoby zaznaczyły, że pytanie ich nie dotyczy.
49% deweloperów odpowiedziało, że ich następna gra będzie płatna, 39% wspomniało, że będzie do pobrania za darmo. 23% stwierdziło, że ich następny tytuł będzie miał płatne DLC, a 22% - że będzie zawierał przedmioty w grze sprzedawane za prawdziwe pieniądze. 11% respondentów wspomniało, że ich następna gra będzie zawierać skrzynie z płatnymi przedmiotami.
Deweloperzy zostali również zapytani, na których platformach pojawił się ich ostatni tytuł. W przypadku PC odnotowano wzrost o 5% (z 45 na 50% w 2018 roku), PlayStation 4 – o 4% (z 19% na 23% w 2018 roku) i podobnie na XOne (z 15 na 19%). W przypadku gier na urządzenia mobilne odnotowano spadek z 35 na 32%.
Spadek odnotowano również w przypadku gier na VR i AR. 19% deweloperów stwierdziło, że jest w trakcie prac nad taką produkcją, ale już 17% twierdzi, że ich następna gra będzie stworzona z wykorzystaniem tej technologii. Zwiększyła się również liczba negatywnych opinii na temat VR i AR. Już 29% (w porównaniu do 25 w ubiegłym roku) twierdzi, że takie produkcje nie mają przyszłości.