Przychody z mikropłatności w 2017 roku wyniosły aż 4 mld dolarów.
Przychody z mikropłatności w 2017 roku wyniosły aż 4 mld dolarów.
Lwią część z podanej kwoty odnotowano z zakupów dokonywanych poprzez mikropłatności z poziomu gry. Analityk, Daniel Ahmad, wytłumaczył w serwisie Twitter, że 2 mld wygenerowały mikrotransakcje z gier od studia King (takich jak Candy Crush), które zostało zakupione przez Activision w 2015 roku. Kolejne 2 mld to przychody z gier na PC i konsole. Wielkim sukcesem okazały się dwie gry Call of Duty: WWII oraz Destiny 2. W tym roku Activision również zaserwuje nam mocny tytuł. Firma już potwierdziła, że w czwartym kwartale 2018 roku pojawi się nowa gra z serii Call of Duty of studia Treyarch.
It's worth noting that around $2 billion of that is indeed from King's mobile games such as Candy Crush.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 8 lutego 2018
But that still leaves another $2 billion from console and PC games add on content.
Warto wspomnieć, że przychody z mikropłatności z gier wciąż rosną. Jeszcze wczoraj pisaliśmy o Take-Two i mocnych wynikach GTA Online. Jak twierdzą wydawcy GTA V, zyski z mikrotransakcji wzrosły o 64% w porównaniu do poprzedniego roku.