Projekt ujawniono jeszcze w 2012 roku.
Projekt ujawniono jeszcze w 2012 roku.
Według ostatnich doniesień kampania crowdfundingowa gry Star Citizen osiągnęła pułap ponad 178 milionów dolarów, co udało się uzyskać nakładem finansowym prawie dwóch milionów graczy. Jeśli zastanawialiście się nad tym, ile osób pracuje aktualnie przy obu projektach powiązanych z kampanią – Star Citizen i module dla pojedynczego gracza Squadron 42, to mamy najnowsze dane. W wywiadzie dla serwisu Dualshockers Erin Roberts ze studia Foundry 42 ujawnił, że Star Citizen powstaje z udziałem 475 deweloperów rozsianych po pięciu biurach zlokalizowanych w trzech krajach – Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Najliczniejszy wśród nich jest oddział w Manchesterze, gdzie zatrudnionych jest niemal 250 osób. Cóż, jeśli ciekawiło Was co w równej mierze z rozwojem kolejnych technologii, pochłania gromadzone środki, to wyobraźcie sobie jaką część budżetu Cloud Imperium Games przeznacza na wypłaty.
Erin Roberts zastrzega jednak, że zarówno skład poszczególnych ekip, jak i ogólna liczba pracowników nie jest przypadkowa, gdyż projekty dorównują rozmachem tytułom z segmentu AAA. Dodał przy tym, że przy odpowiednim nakładzie sił i budżecie 2018 rok zapowiada się naprawdę dobrze dla fanów Star Citizena i jest przekonany, że w ciągu najbliższych miesięcy w ręce graczy trafi masa ciekawej zawartości.
Star Citizen i kampania Squadron 42 powstają z myślą o komputerach osobistych. Daty premiery obu projektów wciąż nie są znane.