Za dnia obozy będą słabiej strzeżone, ale noc da nam osłonę ciemności.
Za dnia obozy będą słabiej strzeżone, ale noc da nam osłonę ciemności.
W Metro: Exodus będzie obecny cykl dnia i nocy. Poza tym, że nocą będzie ciemniej (i niebezpieczniej ze względu na pojawianie się najgroźniejszych mutantów), cykl ten wpłynie na zachowanie NPC-ów, co otworzy przed graczami nowe taktyczne opcje i możliwości rozprawienia się z przeciwnikami. Dyrektor kreatywny, John Bloch, w rozmowie z PC Gamerem powiedział, że NPC będą zachowywać się jak prawdziwi ludzie: za dnia wyruszać na patrole, nocami zaś powracać do obozów, by odpocząć i spędzić nieco czasu przy ogniskach. W ten sposób dotarcie do bazy za dnia będzie oznaczało, że będzie ona słabiej strzeżona, gdyż część strażników znajdzie się na patrolu. Z kolei nocą skupią się oni wokół ognisk, wszyscy znajdą się w jednym miejscu, ale przewagę da nam osłona ciemności, gdyż łatwiej będzie się skradać. Jeśli nie uda się coś rano bądź wieczorem, zawsze będzie można kazać postaci odpocząć i poczekać.
W grze znajdzie się także dynamicznie zmieniająca się pogoda, co także wpłynie na rozgrywkę. Przykładowo, w czasie burzy odgłos naszych kroków zostanie zagłuszony. Na przebieg rozgrywki wpłynie mnóstwo rzeczy, a jeśli warunki nie będą nam odpowiadać, da się nimi manipulować np. przez odpoczynek.
Zapraszamy także do obejrzenia trailera z E3 2018 oraz 15-minutowego gameplayu.
Metro: Exodus ukaże się 22 lutego 2019.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!