Wyjawienie zbyt wielu informacji o grze ma destruktywny wpływ na jej odbiór.
Wyjawienie zbyt wielu informacji o grze ma destruktywny wpływ na jej odbiór.
O Death Stranding nie wiadomo zbyt wiele. Podczas E3 2018 mieliśmy okazję obejrzeć enigmatyczny gameplay-trailer, ale nie poznaliśmy daty premiery i nie dowiedzieliśmy się nawet, do jakiego gatunku będzie należeć gra. Dlaczego wszystko owiane jest tajemnicą? Jak wyjaśnił Hideo Kojima w rozmowie z Variety, jest to odpowiedź na fakt, że żyjemy w czasach, gdy wszelkie informacje są udostępniane odbiorcom przez sieci społecznościowe. Tymczasem marketing źle wpływa na odbiór gier, jeśli zostanie wyjawione za dużo, zostaje zniszczone to, co najważniejsze, czyli interaktywna podróż.
- W tych czasach ludzie po prostu chcą uzyskać natychmiastowe odpowiedzi, ale nie tylko odpowiedzi, chcą także wiedzieć, co czują - podkreśla producent Death Stranding. - To jest dobre, tamto złe. To jest gra, która powinna mi się podobać. To jest gra, której nie powinienem lubić. Chcą odpowiedzi na to, co powinni myśleć. To jest jak matematyczny problem, w którym poznanie odpowiedzi nie jest ważne, lecz ważny jest proces dotarcia do odpowiedzi. Ja nie zamierzam odbierać graczom najprzyjemniejszej części.