W wersji alfa gry znaleziono informację o możliwej kompatybilności z ray tracingiem.
W wersji alfa gry znaleziono informację o możliwej kompatybilności z ray tracingiem.
Jaki Frostbite jest, każdy widzi. A może niekoniecznie? Okazuje się, że wyprodukowany przez studio DICE silnik graficzny może zaoferować wsparcie dla zaprezentowanej przez Nvidię technologii śledzenia promieni (ray tracing). Co prawda Electronic Arts ani odpowiedzialne za przygotowanie gry Battlefield V studio DICE nie wydały oficjalnego komunikatu w tej sprawie, ale redakcja serwisu PCGamesHardware odkryła, że jedna z komend konsoli w alfie rzeczonego tytułu wskazuje, że BFV może być kompatybilny z Nvidia RTX. Po wpisaniu "Render.DrawScreenInfo 1" gra na górze ekranu wyświetla szereg istotnych informacji o aplikacji, a wśród nich zapytanie o ray tracing.
Wprawdzie silnik Frostbite zawsze zdecydowanie lepiej wypadał w testach na API DirectX 11 niż dla wymaganego do RTX DirectX-a 12, ale być może deweloperom z DICE udało się odpowiednio zoptymalizować silnik na potrzeby wspomnianej technologii. O tym dowiemy się zapewne już niebawem – jeśli nie podczas jutrzejszego GeForce Gaming Celebration w Kolonii, to jeszcze przed zaplanowaną na 19 października premierą gry Battlefield V.
Battlefield V zamierza na PC, PlayStation 4 i Xboksa One.