Raphael van Lierop, czyli dyrektor kreatywny w Hinterland Studio ujawnił, że zaplanowany na grudzień trzeci epizod kampanii fabularnej Wintermute w grze The Long Dark nie trafi na serwery zgodnie z planem. Przedstawiciel studia nie podał nowej daty premiery odcinka, ale za to wyczerpująco wyjaśnił przyczyny opóźnienia.
Okazuje się, że w Hinterland znalazło zatrudnienie kilku deweloperów zamkniętego niedawno studia Capcom Vancouver. Tylko w minionym miesiącu Hinterland powiększyło się o sześciu pracowników, co stanowi największy rozwój kadrowy w ostatnich pięciu latach istnienia ekipy, ale też otwiera przed nią nowe możliwości. Dzięki nowym pracownikom twórcy będą w stanie przygotować znacznie atrakcyjniejszą wersję kampanii fabularnej w The Long Dark, więc na razie wstrzymują proces deweloperski trzeciego epizodu. Jednocześnie zapowiedzieli, że jeszcze w grudniu na serwerach pojawią się ulepszone wersje wydanych już odcinków.
Jak wcześniej wspomniałem, nowa data premiery epizodu trzeciego wciąż nie jest znana. Warto jednak już teraz zaznaczyć, że zgodnie z ujawnionymi informacjami zapisy stanu gry z dostępnych obecnie wersji Wintermute nie będą kompatybilne z odcinkami Redux, więc fani będą musieli pokusić się o ponowne ich rozegranie.
The Long Dark dostępne jest na PC, PlayStation 4 i Xboksie One od sierpnia 2017 roku.