W Operencia: The Stolen Sun historia zderzy się z niekonwencjonalnym światem fantasy.
W Operencia: The Stolen Sun historia zderzy się z niekonwencjonalnym światem fantasy.
Zen Studios zapowiedziało największą produkcję w swej historii - Operencia: The Stolen Sun. Jest to klasyczny dungeon crawler z perspektywy pierwszej osoby, w którym twórcy zunifikowali środkowoeuropejski folklor i legendy - z czego większości nigdy nie pokazywano w grach wideo - w jednym, spójnym uniwersum. W grze trafimy do niekonwencjonalnego świata fantasy, gdzie historia spotyka się z legendami, do odległej krainy, o której ludowe opowieści krążą od setek lat. Pojawią się też postaci historyczne, jak np. władca Attyla i jego żona, Réka. Podczas podróży odwiedzimy zamki, grobowce i lasy oraz fantastyczne wersje lokacji wzorowanych na rzeczywistych, charakterystycznych miejscach.
Twórcy zadbali o to, by gra oferowała to, czego oczekują fani RPG, była przy tym nowatorska i pasowała do współczesnych standardów. Poruszamy się w niej sposób klasyczny (po kafelkach), walki toczą się w systemie turowym. Nasze zadanie polega na uwolnieniu porwanego Króla Słońca, Napkirály i uratowaniu Operencii przed nieskończonymi nocami. Będziemy pokonywać potwory, unikać pułapek i rozwiązywać zagadki. Zobaczymy też trzygłowego smoka.
Gra będzie działać na Unreal Engine 4 i ukaże się w przyszłym roku na PC i innych platformach (nie sprecyzowano jeszcze, jakich).