Jeden z twórców wspomina, że aż 90% pracowników nie znało Unreal Engine 4 i korzystało z poradników dostępnych w sieci.
Jeden z twórców wspomina, że aż 90% pracowników nie znało Unreal Engine 4 i korzystało z poradników dostępnych w sieci.
Overkill's The Walking Dead, które w ubiegłym roku trafiło na PC, okazało się porażką. Zamiast oczekiwanych milionów sprzedanych egzemplarzy, było zaledwie kilkaset tysięcy. Gra miała zostać wydana już w 2016 roku i działać na silniku Valhalla, który był "praktycznie nieużywalny", z jego pomocą nie dało się zrobić wiele więcej niż renderować grafikę - nie było nawet przycisku do otwarcia pliku. W końcu podjęto decyzję o przesiadce na Unreal Engine 4, przeniesienie gry na nowy silnik w krótkim czasie było ogromnym wyzwaniem, zwłaszcza że znali go tylko nieliczni. Na stronie Eurogamer opublikowano artykuł poświęcony sytuacji Starbreeze, w którym przytoczono komentarze pracowników (chcących zachować anonimowość) o okresie prac nad Overkill's The Walking Dead:
- Jeśli pójdziesz do jakiegokolwiek studia, jest duża szansa, że przynajmniej 50 procent ludzi zna silnik, na którym pracuje, więc mogą uczyć innych. Jednak w tym przypadku wydawało się, że tylko 10 procent ludzi rozumie Unreal Engine 4. 90 procent osób po prostu polegało na tych 10 procentach albo sprawdzało informacje online. Korzystaliśmy z sieciowych poradników, by tworzyć grę. To było złe.
- Wszyscy wiedzieli, że to będzie porażka. Nieważne, jak bardzo się starasz, łajno będzie łajnem. Gra nie mogła stać się lepsza niż była. To od początku była masakra. Ludzie nie mieli złudzeń, a jeśli ktoś żywił jakiekolwiek nadzieje, to w końcu nie pozostało z nich nic.
- Strona artystyczna jest dobra, ale projekt zły. Oparty na zasadzie "powtarzaj, powtarzaj, powtarzaj". Całość przypominała Payday i nie sądzę, by społeczność tego oczekiwała - chciała raczej czegoś świeżego. Jest tam pełno błędów.
Pracownicy wspominają również o przepracowaniu i braku dobrej organizacji.
Premiera konsolowych wersji Overkill's The Walking Dead została opóźniona, by gra była gotowa do pojawienia się na nowych platformach. Nie określono nowej daty wydania. Jak podaje Eurogamer, być może tytuł ten nigdy nie trafi na konsole.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!