Spiders (znani jako twórcy gier Technomancer czy Bound by Flame) pracują nad Greedfall - RPG-iem, w którym przenosimy się kilka stuleci wstecz, w środek konfliktu między rdzennymi mieszkańcami pewnej wyspy a kolonizatorami zza oceanu. Grę mogliśmy obejrzeć na zwiastunie z E3 2018 oraz gameplayu. Teraz nadszedł czas na garść szczegółów:
- W grze wcielamy się w jednego z uciekinierów, który opuszcza rodzinne Serene w obawie przed niszczycielską zarazą. Uciekinierzy docierają do nowej wyspy, którą nazywają New Serene (tubylcy zwą ją Teer Fradee),
- mieszkańcy wyspy posługują się językiem przygotowanym specjalnie na potrzeby gry z pomocą lingwisty, wzorowanym na językach nacji celtyckich i Galów,
- nie będziemy mogli zrozumieć mieszkańców wyspy, chyba że dołączymy do drużyny lingwistkę Siorę,
- można będzie wybrać płeć postaci i wykorzystać wiele opcji personalizacji,
- w zależności od umiejętności i talentów wybranych z drzewka można na różne sposoby wykonać to samo zadanie, np. przekonać strażników, by uwolnili więźnia, zakraść się i odblokowywać sobie drogę wytrychami lub ukraść klucz, wybić dziurę w ścianie lub zapłacić,
- cykl dnia i nocy wpływa na szansę powodzenia przedsięwzięcia,
- towarzysze odgrywają ważną rolę - do drużyny można zaprosić pięć postaci, ale równocześnie można zabrać ze sobą tylko dwie; towarzyszom nie można rozkazywać, ale można ich wyposażyć odpowiednio, by nam pomagali,
- podczas walk wykorzystamy pauzę taktyczną; do dyspozycji będziemy mieli szeroki arsenał mikstur, bomb, broni i nie tylko, będziemy mogli również unikać walki, jeśli mamy dar przekonywania,
- twórcy nie obawiają się poruszać tematów dotyczących kolonializmu czy religii; frakcje są podzielone, jedni chcą żyć po staremu, inni pragnąć iść naprzód z nowymi osadnikami,
- w grze pojawia się inkwizycja, która chce "oświecić" pogan, mimo, że klasa rządząca Serene pragnęła w pokoju dzielić wyspę z tubylcami,
- twórcy nie silili się na historyczną poprawność, raczej wykorzystali ciekawe fakty z historii feudalnej Europy i postarali się je pokazać z klasą i humorem,
- członkom drużyny mogą nie podobać się nasze działania lub zaniedbania - mogą nas nawet opuścić i być wrogo nastawieni,
- z towarzyszami można także romansować,
- początek gry jest wielkim samouczkiem, oferującym rozmaite zadania,
- za wykonywanie zadań zdobywamy wpływy, co przekłada się na odblokowywanie nowych obszarów i zadań,
- gra wystarczy na około 35 godzin rozgrywki.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!