CD Projekt chce, by marki Wiedźmin i Cyberpunk stały się wieczne

therionee
2019/06/04 09:36
1
0

Spółka nadal chce się specjalizować w produkcjach RPG, ale też sięgnąć po inne gatunki i być w nich tak samo dobra.

CD Projekt chce, by marki Wiedźmin i Cyberpunk stały się wieczne

Prezes CD Projektu, Adam Kiciński, podczas konferencji WallStreet 23 w Karpaczu mówił o wielu interesujących kwestiach związanych z przeszłością i przyszłością firmy - o chęci rozwoju i odnoszenia sukcesów oraz wprowadzaniu innowacji. Podkreślił również, że CD Projekt chce realizować swe produkcje samodzielnie i jest bardzo mało prawdopodobne, że zacznie przejmować inne firmy.

Chcemy być innowacyjni, ponieważ jeżeli nie wymyśli się nic lepszego, to szanse na sukces są małe. Patrzymy na to, czego brakuje na rynku, szukamy niezagospodarowanych miejsc. Tak powstał GOG, który funkcjonował jako Good Old Games - nie było serwisu, w którym można było kupić starsze gry, by działały na współczesnych systemach. Teraz musimy patrzeć do przodu, bo proces produkcji gry jest procesem wieloletnim. Robiąc coś dzisiaj, musimy myśleć na 4-5 lat do przodu, a tak naprawdę dobrze mieć wizję tego co dalej.

CD Projekt nie zamierza produkować gier jak z fabrycznej taśmy, gdyż przede wszystkim stawia na jakość i innowacyjność, jednakże wolałby wydawać ich więcej. W RPG-ach chciał być "naj", teraz chce znaleźć się w czołówce w innych kategoriach gier.

Istnieją producenci, którzy wypuszczają gry z danej serii co roku. My robimy coś innego. Najważniejsze jest to, żeby gra była w pewnych obszarach nowatorska i wybitna. Gry, które robimy, sprzedają się bardzo długo. Wyżej cenimy sobie jakość niż częstotliwość. Owszem, chcielibyśmy wydawać ich więcej i tak jest plan, ale musimy dojść do takiego etapu rozwoju, kiedy pełną parą będziemy tworzyć gry równolegle. Chcielibyśmy mieć dwa zespoły wielkości tego, który pracuje nad Cyberpunkiem.

Jeżeli chodzi o długofalowe cele, to chcemy rosnąć. Jesteśmy nienasyceni jeżeli chodzi o sukces. Na co dzień raczej jesteśmy mniej niż bardziej zadowoleni. Chcielibyśmy się cały czas rozwijać w dotychczasowym tempie. Chcemy robić więcej gier, ale tak samo dobrych. Chcemy też, żeby nasze marki - Wiedźmin i Cyberpunk - stały się wieczne. To ogromna ambicja. Chcemy, żeby to były marki takie jak amerykańskie, które funkcjonują przez pokolenia, nie starzeją się i wchodzą na stałe do popkultury. To z biznesowego punktu widzenia solidna podstawa na przyszłość.

GramTV przedstawia:

Cyberpunk 2077 ma być prezentowany na E3 2019 - planowane są pokazy zamknięte i publiczne, jednak nie zostaną one udostępnione w sieci. Data premiery pozostaje nieznana. Warto też przypomnieć, że do 2021 roku ma pojawić się także inne RPG wysokiej klasy.


Sprawdź bogatą ofertę gier komputerowych w sklepie Sferis.pl

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
04/06/2019 12:12

Życzę im powodzenia. Oby się tylko nie potknęli o te wysokie progi, które sobie wyznaczają.