Wiemy już, że świat gry Elden Ring jest tworzony we współpracy z samym George’m R. R. Martinem, słynnym i szanowanym pisarzem, który wykreował świat Gry o Tron. Wiemy też, że nadchodząca produkcja jest grą RPG z elementami akcji, której atmosfera będzie raczej mroczna i tajemnicza. Wiemy, że gra wyjdzie na PC, konsole PlayStation 4 oraz Xbox One, ale nie znamy daty. No i właściwie nie wiedzieliśmy wiele więcej, aż do wczoraj – w wywiadzie IGN z przedstawicielem firmy From Software, Hideteka Miyazaki podzielił się sporą ilością nowości na temat nadchodzącej produkcji.Zaczęło się od pytania, z czym dokładnie mamy do czynienia. Elden Ring jest trzecioosobową RPG akcji, osadzoną w świecie fantasy. Gameplay nie różni się jakoś szczególnie od tego, który mamy w kultowych Dark Souls, aczkolwiek to nie znaczy, że gra będzie identyczna. Można jednak śmiało założyć, że będzie z tego samego gatunku – tak, jak to było z Bloodborne czy Sekiro: Shadows Die Twice. Obie gry, mimo że boleśnie podobne do klasyka, wprowadziły masę nowych elementów. W przypadku Elden Ring mowa jednak o czymś więcej, nie tylko nowych elementach. Gra ma wprowadzić większy, bardziej otwarty świat. Nie będzie jednak w nim miast. Będą pomniejsze wioski, które mają być mrocznymi, podobnymi do dungeonów ruinami.
W przypadku większego świata, nowe system oraz mechaniki akcji są czymś nieuniknionym. Dlatego myślę, że Elden Ring jest bardziej naturalną ewolucją Dark Souls. (...) Stworzenie bardziej otwartego świata jest sporym wyzwaniem dla nas. Jeśli dodać do tego wielkie miasta, byłoby to odrobinę za wiele, więc postanowiliśmy stworzyć grę w stylu open-world, skupiając się na tym, w czym jesteśmy najlepsi.