Capcom odgrzewa kultowe marki, ale nie zamierza zaniechać tworzenia nowych IP

LM
2019/06/25 06:40
0
0

Najnowsza gra Capcomu oferująca całkowicie nowe doświadczenia pojawiła się na rynku jeszcze w 2012 roku.

Nie da się ukryć, że po fali komercyjnych niepowodzeń w ostatnich latach Capcom wrócił do łask, oferując graczom coś, na co czekali od dawna – zarówno nowe Monster Hunter, jak i odnowiona wersja Resident Evil 2 spotkały się nie tylko z uznaniem krytyków, ale też osiągnęły sukces sprzedażowy. Z punktu widzenia rezultatów wydaje się, że podążanie ścieżkami wytyczonymi przez od lat rozwijane marki opłaciło się japońskiej firmie, ale jeśli myślicie, że teraz Capcom będzie latami odgrzewał klasyczne gry i powielał utarte rozwiązania, to okazuje się, że wcale nie musi tak być.

Capcom odgrzewa kultowe marki, ale nie zamierza zaniechać tworzenia nowych IP

GramTV przedstawia:

W rozmowie z redakcją Video Games Chronicle Ryozo Tsujimoto z Capcomu zdradził, że włodarze firmy są zadowoleni z podjętych w ostatnich latach decyzji biznesowych. Przyznał, że trzymanie się utartych schematów zadziałało doskonale, ale zapewnił przy tym, że Capcom nie zamierza zrezygnować z kreowania nowych bohaterów, opowieści i serii. Nie podał przy tym żadnych konkretów, nie wskazał też, czy jakikolwiek niezapowiedziany projekt należący do nowego IP jest w drodze. Tym samym możemy wywnioskować, że Japończycy są otwarci na nowe marki, ale tych nie powinniśmy się spodziewać zbyt szybko.

Nie ulega wątpliwości, że po sukcesie Resident Evil 2 Remake twórcy zajmą się odświeżeniem wydanego oryginalnie w 1999 roku Resident Evil 3: Nemesis. Nie wygląda też na to, by Capcom miał w najbliższym czasie zarzucić wsparcie do popularnego Monster Hunter World, więc na nowe IP pewnie sobie trochę poczekamy. Ostatnim nowym IP Capcomu jest wydane w 2012 roku RPG Dragon’s Dogma.


Seria Resident Evil i inne gry Cacomu w ofercie sklepu Sferis.pl.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!