Jeśli spędziliście wystarczająco dużo czasu na serwerach strzelanek, to zapewne zdajecie sobie sprawę z faktu, jak istotna dla nawigacji w nich jest minimapa. Ta nie tylko wskazuje nam położenie sojuszników i daje wyobrażenie o topografii areny, ale też często wskazuje nam dokładną lokalizację przeciwników, gdy ci postanowią nas ostrzelać. Jedną z kluczowych zmian w rozgrywce w nowym Call of Duty – Modern Warfare – miało być porzucenie minimapy na rzecz umieszczonego w górnej części ekranu radaru. Miało być, bo rewolucyjna zmiana pod naporem krytyki graczy została wycofana już po dwóch dniach testów beta.
GramTV przedstawia:
Według pierwotnych założeń projektantów z Infinity Ward gracze nie mieli powszechnego dostępu do minimapy. Jedynym warunkiem skorzystania z niej były specjalne nagrody za serie zabójstw. Pozostali mogli korzystać wyłącznie z mniej lub bardziej czytelnych wskazań radaru. Krótko po rozpoczęciu bety w sieci pojawiła się zagorzała dyskusja związana z nowinkami, a już trzeciego dnia testów beta minimapa wróciła na ekrany wszystkich uczestników meczu. Jest jednak istotna różnica – podstawowa mapka, bez nagród za serie, wskazuje nam położenie sojuszników i ułatwia nawigację obszaru, ale nie pokaże lokalizacji przeciwników, nawet gdy otwarcie nas zaatakują. Jak sprawdzi się wypracowany przez Infinity Ward kompromis? O tym przekonamy się podczas kolejnej rundy testów beta, które odbędą się w ten weekend na wszystkich dedykowanych platformach sprzętowych.
Call of Duty: Modern Warfare ukaże się 25 października na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!